ОПИС ДОКУМЕНТУ
Підготував: | Відділ з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства та благоустрою |
---|---|
Галузь: | Комунальне господарство та благоустрій |
Статус: | Прийнятий вцілому |
Дата: | 28.10.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 15
Про оприлюднення проєкту рішення «Про затвердження Правил благоустрою населених пунктів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області»
ХОРОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
двадцята сесія восьмого скликання
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
29 жовтня 2021 року №
Про оприлюднення проєкту рішення «Про затвердження Правил благоустрою населених пунктів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області»
Керуючись п.п.24 п.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.4, 8, 9, 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Для отримання пропозицій та зауважень, оприлюднити на офіційному сайті Хорольської міської ради проєкт рішення«Про затвердження Правил благоустрою населених пунктів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області», включаючи всі додатки до нього.
2. Зауваження та пропозиції щодо проєкту регуляторного акту приймаються від фізичних та юридичних осіб у письмовому вигляді упродовж 40 календарних днів з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті міської ради http://horol.com.ua за адресою: м.Хорол вул. 1 Травня, 4.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника Хорольського міського голови з питань діяльності виконавчих органів Місніченка В.О. та постійну комісію з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, інфраструктури та благоустрою міста.
Міський голова Сергій ВОЛОШИН
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
двадцята сесія восьмого скликання
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
29 жовтня 2021 року №
Про оприлюднення проєкту рішення «Про затвердження Правил благоустрою населених пунктів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області»
Керуючись п.п.24 п.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.4, 8, 9, 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Для отримання пропозицій та зауважень, оприлюднити на офіційному сайті Хорольської міської ради проєкт рішення«Про затвердження Правил благоустрою населених пунктів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області», включаючи всі додатки до нього.
2. Зауваження та пропозиції щодо проєкту регуляторного акту приймаються від фізичних та юридичних осіб у письмовому вигляді упродовж 40 календарних днів з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті міської ради http://horol.com.ua за адресою: м.Хорол вул. 1 Травня, 4.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника Хорольського міського голови з питань діяльності виконавчих органів Місніченка В.О. та постійну комісію з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, інфраструктури та благоустрою міста.
Міський голова Сергій ВОЛОШИН
Додаток 1
до рішення двадцятої сесії
Хорольської міської ради
восьмого скликання від
29.10.2021 №
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проєкту рішення Хорольської міської ради
“Про затвердження Правил благоустрою населених пунктів Хорольської територіальної громади Лубенського району Полтавської області”
Аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог статті 8 Закону України від 11.09.2003 №1160-ІУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (зі змінами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151).
Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту вказаного регуляторного акта.
- Опис проблеми
Статтею 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що Правила благоустрою населених пунктів розробляються на підставі Типових правил благоустрою населених пунктів для всіх сіл, селищ і міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 року № 310 було затверджено Типові Правила благоустрою населених пунктів і на сьогоднішній день, Хорольська міська рада, на даний час, керується у своїй роботі саме Типовими правилами благоустрою.
Але існуючі правила не забезпечують в повному обсязі виконання вимог чинних нормативно-правових актів у сфері благоустрою. Причинами та умовами виникнення зазначених проблем є недостатнє регулювання відносин у сфері благоустрою, відсутність чіткого нормативного регулювання прав та обов’язків суб’єктів господарювання у сфері благоустрою. У зв’язку з цим з метою врегулювання відносин, що виникають у сфері благоустрою населених пунктів, і створення сприятливого для життєдіяльності людини, довкілля, збереження і охорону навколишнього середовища, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення на території населених пунктів Хорольської територіальної громади виникла необхідність, на підставі Типових Правил благоустрою території населених пунктів, розробити Правила благоустрою населених пунктів Хорольської територіальної громади.
- Мета регулювання
- збереження і охорона навколишнього природного середовища;
- забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя.
- Альтернативи
Отже, дана альтернатива не прийнятна через те, що в даному Законі є пряма вказівка на розробку і затвердження Правил благоустрою території в усіх селах, селищах та містах.
Альтернатива 2. Затвердження Правил благоустрою та утримання території населених пунктів Хорольської територіальної громади», забезпечить:
– дотримання вимог законодавства щодо затвердження органом місцевого самоврядування правил благоустрою території; чітке визначення прав і обов’язків суб’єктів у сфері благоустрою;
- розмежування відповідальності між суб’єктами господарювання, населенням та органом місцевого самоврядування;
- наявність єдиного систематизованого нормативно-правового акту, який регулює відносини, що виникають у сфері благоустрою, визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою і спрямований на створення сприятливих умов для життєдіяльності людини.
Таким чином, єдиним прийнятним заходом є розробка та затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Хорольської територіальної громади, як нормативно-правового акту, що цілком відповідає вимогам законодавства.
- Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблем і відповідні заходи
1. Правила благоустрою та утримання території населених пунктів Хорольської територіальної громади, які визначають: учасників правовідносин у сфері благоустрою; об’єкти у сфері благоустрою, їх утримання та використання; обмеження при використанні об’єктів благоустрою; права і обов’язки підприємств, установ, організацій усіх форм власності у сфері благоустрою; встановлюються заборони, щодо вчинення дій, що негативно впливають на благоустрій; основні вимоги до організації благоустрою у приватному секторі.
2.Відповідальність за порушення законодавства у сфері благоустрою.
- Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей
Розробка рішення Хорольської міської ради здійснюється за принципами:
законності;
гласності (відкритості та загальнодоступності);
колегіальності.
- Визначення показників результативності рішення
2.Суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акту, витрачатимуться кошти на утримання у належному санітарному стані територій прилеглих до їх будівель та споруд, об’єктів торгівлі. Вказане утримання включає ручне або механічне прибирання, збір випадкового сміття, виконання власними силами або шляхом оплати послуг комунального підприємства робіт по прибиранню сміття, снігу, криги, протиожеледних заходів.
Встановити конкретний розмір коштів на прибирання території та кількість суб’єктів господарювання, в тому числі і фізичних осіб не являється можливим.
3.У відповідності до частини 5 статті 12 Закону України “Про засади державної регулятивної політики у сфері господарської діяльності від 11.09.03 р. № 1160-1V рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень рішення визначається кількістю осіб, які:
прочитають зазначене рішення на сайті міської ради за результатами оприлюднення та на сторінках друкованих видань.
- Обґрунтування терміну дії рішення
8. Визначення заходів відстеження результативності рішення
Оцінка ефективності регуляторного акту буде здійснюватись за допомогою проведення базового та періодичного відстеження результативності регуляторного акту. Результативність рішення буде відстежуватись за допомогою порівняння числових показників (кількість складених протоколів про адміністративні правопорушення).
Джерелами інформації для відстеження результативності регуляторного акту будуть слугувати періодичні перевірки, рейди з благоустрою, а також кількість порушень Правил благоустрою та утримання території населених пунктів Хорольської територіальної громади.
Начальник відділу з питань комунальної
власності, житлово-комунального
господарства та благоустрою Яна КАРМАНСЬКА
Додаток 2
до рішення двадцятої сесії Хорольської міської ради восьмого скликання від 29.10.2021 №
ПРАВИЛА
благоустрою населених пунктів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області
І. Загальні положення
1. Ці правила благоустрою населених пунктів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі: Правила) установлюють вимоги щодо благоустрою території населених пунктів Хорольської територіальної громади Лубенського району Полтавської області.
2. У цих Правилах наведені нижче терміни вживаються в таких значеннях:
прилегла територія - територія, яка межує із об’єктом благоустрою (його частиною) або спорудою (тимчасовою спорудою), розташованою на об’єкті благоустрою по його периметру;
3. Ці Правила є підставою для притягнення господарюючих суб`єктів та місцевих жителів до відповідальності за порушення встановлених правил благоустрою, санітарних норм, відповідно до чинного законодавства.
4.Фінансування заходів з благоустрою населених пунктів здійснюється відповідно до статті 36 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», а саме:4.1.Фінансування заходів з благоустрою населених пунктів, утримання та ремонт об'єктів благоустрою здійснюється за рахунок коштів їх власників або користувачів, якщо це передбачено умовами відповідних договорів, а також за рахунок пайових внесків власників тимчасових споруд, розміщених на території об'єкта благоустрою, інших передбачених законом джерел фінансування.
Фінансування заходів з благоустрою населених пунктів може здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ, організацій, добровільних внесків юридичних осіб та громадян, інших джерел, передбачених законом.
4.2.За рахунок коштів державного бюджету фінансуються:
1) заходи на виконання державних програм благоустрою населених пунктів;
2) роботи з підготовки проектів законів, інших нормативно-правових актів у сфері благоустрою населених пунктів;
3) роботи з благоустрою, що проводяться на землях державної форми власності;
4) охорона та утримання об'єктів благоустрою, переданих органами державної влади на баланс підприємствам, установам, організаціям;
5) роботи з утворення територій і об'єктів рекреаційного призначення, які належать до державної власності.
4.3. За рахунок власних коштів бюджету Хорольської міської ради фінансуються:
1) заходи з виконання місцевих програм благоустрою населених пунктів, у тому числі проектів благоустрою територій населених пунктів;
2) охорона та утримання об'єктів благоустрою комунальної форми власності, переданих органами місцевого самоврядування на баланс підприємствам, установам, організаціям;
3) охорона, утримання та розвиток зелених насаджень на
об'єктах благоустрою комунальної форми власності;
4) роботи з утворення об'єктів рекреаційного призначення, які належать до комунальної власності;
5) організація санітарного очищення територій, які належать до комунальної власності.
4.4. За рахунок коштів підприємств, установ, організацій фінансуються заходи, спрямовані на:
1) благоустрій, виконання робіт з ремонту і реконструкції доріг внутрішньогосподарського користування, озеленення, утримання в належному стані території, яка їм належить на праві власності або праві користування;
2) усунення на закріплених за ними об'єктах благоустрою (їх частинах) пошкодження інженерних мереж, елементів благоустрою, а також наслідків аварій, що сталися з їх вини.
Благоустрій прибудинкових територій об'єктів нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту будівель та споруд здійснюється за рахунок коштів забудовників (інвесторів).
Благоустрій прибудинкової території багатоквартирного будинку
здійснюється за рахунок коштів власників житлових і нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку, отриманих як плата за надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкової території.
Власник тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об'єкта благоустрою державної або комунальної власності, на умовах договору, укладеного із підприємством або балансоутримувачем об’єкта благоустрою, може фінансувати утримання прилеглої до тимчасової споруди території шляхом оплати пайової участі з утримання в належному стані об'єкта благоустрою.
Підприємства, установи, організації можуть на добровільних засадах здійснювати внески на фінансування заходів з благоустрою території населеного пункту.
4.5. Благоустрій присадибних ділянок фінансується за рахунок коштів їх власників або користувачів.
4.6. Громадяни можуть на добровільних засадах здійснювати фінансування заходів з благоустрою території населеного пункту, вулиці.5. Громадяни та юридичні особи є відповідальними за порушення правил благоустрою територій населених пунктів згідно з вимогами законодавства України.
IІ. Порядок здійснення благоустрою та утримання територій об’єктів благоустрою
1. Благоустрій територій здійснюється з урахуванням особливостей таких територій відповідно до вимог законодавства та нормативно-технічних документів.
Проектування та будівництво об’єктів будівництва на об’єктах благоустрою здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, «Про оцінку впливу на довкілля», а також ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій».
2. Утримання об’єктів благоустрою
2.1.Благоустрій та утримання парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків здійснюється відповідно до планів, розроблених балансоутримувачем чи підприємством, що здійснює утримання об’єктів благоустрою, затверджених органом місцевого самоврядування, а об’єкта, який перебуває у приватній власності, - його власником.
2.2.Благоустрій та утримання парків, що належать до територій та об’єктів природно-заповідного фонду, здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про природно-заповідний фонд України».
2.3. Не допускається знищення чи пошкодження елементів благоустрою на територіях парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків.
2.4. Господарська зона парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків з контейнерними майданчиками та громадськими вбиральнями розташовується не ближче ніж 50 м від місць масового скупчення людей.
2.5. Кількість урн для сміття на територіях парків, рекреаційних зон, садів, скверів і розташованих на їхніх територіях майданчиків для дозвілля встановлюють з розрахунку одна урна на 800 м-2 площі, відстань між урнами повинна бути не більше ніж 40 м. Біля кожної тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності встановлюють урну для сміття місткістю не менше ніж 0,01 м-3.
2.6. Кількість контейнерів для сміття на господарських майданчиках парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків визначається за показником середнього утворення відходів за три дні.
2.7. Основне прибирання парків здійснюється за графіком, визначеним балансоутримувачем цього парку.
3. Благоустрій територій об’єктів культурної спадщини здійснює балансоутримувач. За власний рахунок та в установлені строки здійснює заходи щодо запобігання руйнування об’єктів, забезпечення умов функціонування та утримання їх у належному стані, а саме скошувати траву, що вище 10 см., висаджувати і доглядати квіти, проводити обрізку дерев та кущів, прибирати сухі гілки, листя, траву, сміття, сніг та кригу .
4. Утримання та ремонт об’єктів благоустрою вулично-дорожньої мережі населених пунктів.
4.1. Балансоутримувач об’єкта благоустрою вулично-дорожньої мережі доріг комунальної власності населених пунктів на підпорядкованій території та забезпечує утримання цього об’єкта з необхідною кількістю машин, механізмів, спеціалізованої техніки, посипних матеріалів та реагентів.
4.2. Озеленення об’єктів благоустрою вулично-дорожньої мережі комунальної власності здійснює балансоутримувач - Хорольська міська рада за рахунок власних коштів та інших джерел не заборонених чинним законодавством.
4.3. Суб’єкти господарської діяльності, які є власниками земельних ділянок та/або землекористувачами, а також власники та/або користувачі тимчасових споруд, що розташовані в межах «червоних ліній» вулиць і доріг, зобов’язані на закріпленій території:
- забезпечувати утримання та ремонт відповідної території;
- утримувати та забезпечувати належний технічний стан охоронної зони інженерних комунікацій, обладнання, споруд та інших елементів дорожніх об’єктів, що використовуються, відповідно до їх функціонального призначення;
- у разі виявлення небезпечних умов в експлуатації споруд і об’єктів, аварій і руйнувань, що призвели до виникнення перешкод у дорожньому русі або загрожують збереженню елементів дорожніх об’єктів, негайно повідомляти власників дорожніх об’єктів або уповноважених ними органів, а також територіальний орган або підрозділ Національної поліції України;
- дотримуватись вимог норм і правил щодо охорони дорожніх об’єктів.
4.4. У межах «червоних ліній» вулиць і доріг забороняється:
- розміщувати споруди та об’єкти;
- смітити, псувати дорожнє покриття, обладнання, зелені насадження;
- спалювати сміття, опале листя та інші відходи, складати їх для тривалого зберігання;
- встановлювати намети;
- випасати худобу та свійську птицю;
- скидати сніг.
4.5. Місця проведення дорожніх робіт з утримання або ремонту об’єктів благоустрою на вулично-дорожній мережі повинні мати відповідне огородження, тимчасові дорожні знаки та належне освітлення в нічний час.
4.6. Розміри, форма та розміщення дорожніх знаків повинні відповідати вимогам Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 (далі - Правила дорожнього руху), та ДСТУ 4100-2014 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування».
Розміри, форма та колір дорожньої розмітки повинні відповідати вимогам Правил дорожнього руху та ДСТУ 2587:2010 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування».
4.7. Обмеження або заборона дорожнього руху під час виконання робіт на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про дорожній рух», «Про автомобільні дороги» підрядною організацією – виконавцем робіт.
4.8. Утримання штучних споруд вулично-дорожньої мережі здійснюється з додержанням вимог Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 365/20678, та нормативно-технічних документів балансоутримувачем об’єкту.
Обстеження мостів і труб здійснюється з дотриманням вимог законодавства та ДБН В 2.3-6-2009 «Споруди транспорту. Мости та труби. Обстеження та випробування».
5. Утримання кладовищ, а також інших місць поховання, охорона всіх місць поховань забезпечуються балансоутримувачем таких об'єктів. Утримання місць поховань, що перебувають на державному обліку як об'єкти культурної спадщини, забезпечує відділ культури, туризму та охорони культурної спадщини Хорольської міської ради.
6. Утримання дитячих, спортивних та інших майданчиків для дозвілля та відпочинку здійснюється балансоутримувачем з додержанням санітарних і технічних норм, які забезпечують безпечне користування ними. Наявне обладнання, спортивні, розважальні та інші споруди, інші елементи благоустрою повинні підтримуватися у належному технічному стані, своєчасно очищатися від бруду, сміття, снігу, льоду. Не допускається наявність небезпечного для життя та здоров’я громадян обладнання, елементів благоустрою.
7. Проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації об’єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно відповідно до Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 29 жовтня 2012 року № 550, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 19 листопада 2012 року за № 1937/22249.
ІІІ. Вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій у сфері благоустрою населених пунктів
1. Підприємства, установи, організації, які розміщуються на території об’єкта благоустрою, зобов’язані утримувати закріплену за ними територію або брати пайову участь в утриманні цього об’єкта на умовах договору, укладеного із балансоутримувачем.
Визначення обсягів пайової участі підприємств, установ, організацій (В), які розміщуються на території об’єкта благоустрою, в утриманні цього об’єкта здійснює Балансоутримувач за формулою:
В = Пз х Сбв,
де | Пз | - | загальна площа території, закріпленої за підприємством, установою, організацією; |
Сбв | - | базова вартість одного квадратного метра земель у межах населеного пункту, визначена у технічній документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів. |
- забезпечення постійного прибирання сміття, побутових відходів, бруду, опалого листя, снігу з метою утримання об’єктів благоустрою та прилеглих територій у належному санітарному стані (тротуари прибираються вздовж всієї ділянки будинку, домоволодіння (в межах належності) - до бордюрного каменю);
- забезпечення вивезення сміття, бруду, побутових відходів, опалого листя на відведені для цього ділянки або об’єкти поводження з відходами. Вивезення сміття, побутових відходів здійснюється шляхом укладення відповідних договорів із підприємствами;
- регулярне миття об’єктів та елементів благоустрою (у разі їх придатності до миття) з періодичністю, яка дасть можливість забезпечити їх утримання у належному санітарному стані;
- регулярне прибирання контейнерних майданчиків з періодичністю, яка дасть можливість забезпечити їх утримання у належному санітарному стані;
- утримання приміщень громадських вбиралень, у тому числі дворових, вбиралень на кінцевих зупинках громадського транспорту у належному санітарному та технічному стані;
- очищення опор ліній електропередач, стовбурів дерев, стовпів, парканів, будівель, інших елементів благоустрою від оголошень, реклам, вивішених у недозволених місцях;
- спостереження за станом водоприймальних та оглядових колодязів підземних інженерних мереж, колодязів пожежних гідрантів. У разі виявлення відкритих люків або інших недоліків в утриманні інженерних мереж про це повідомляють організації, які їх експлуатують, для негайного приведення цих мереж у належний стан;
- регулярне знищення бур’янів, скошення трави заввишки більше ніж 10 см, видалення сухостійних дерев та чагарників, видалення сухого та пошкодженого гілля та забезпечення їх видалення;
- регулярне обстеження власних та прилеглих (закріплених) територій з метою виявлення амброзії полинолистої, інших карантинних рослин, вжиття негайних заходів з їх знищення;
- здійснення заходів, що забезпечують збереження зелених насаджень, квітників, газонів;
- вжиття протягом року необхідних заходів боротьби зі шкідниками та хворобами зелених насаджень, а також з поширенням сезонних комах і кліщів, що становлять загрозу здоров’ю населення;
- проведення у повному обсязі заміни засохлих та пошкоджених кущів і дерев;
- усунення на закріплених за ними об’єктах благоустрою (їх частинах) за власний рахунок та в установлені строки пошкоджень інженерних мереж або наслідків аварій, що сталися з їх вини;
- усунення на закріплених за ними об’єктах благоустрою (їх частинах) наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
3.Вимоги до утримання вуличного освітлення та засобів обладнання зовнішнього освітлення.
3.1.Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які експлуатують ліхтарі вуличного освітлення, засоби та обладнання зовнішнього освітлення, світлових покажчиків розміщення пожежних гідрантів, установки з декоративного підсвічування будинків, будівель, споруд, вивісок, вітрин, світлової реклами, зобов’язані забезпечувати їх належний режим роботи та технічний стан.
3.2.Усі вітрини повинні бути обладнані спеціальною освітлювальною апаратурою, переважно енергозберігаючою.
3.3. Освітлення має бути рівномірним і не повинно засліплювати учасників дорожнього руху та освітлювати квартири житлових будинків.
3.4.Вуличне освітлення повинно вмикатися відповідно до встановленого графіка залежно від пори року та природних умов.
3.5.Розміщення обладнання архітектурно-художнього освітлення на фасаді будівель та споруд здійснюється виключно на підставі згоди власника будівлі або приміщень.
3.6.На пішохідних переходах, а також ділянках автомобільних доріг з високим рівнем небезпеки відключення освітлення у темний час доби забороняється.
IV. Вимоги до утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою - територіях загального користування
1. Утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою - територіях загального користування здійснюється згідно з Правилами утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10 квітня 2006 року № 105, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 27 липня 2006 року за № 880/12754 балансоутримувачем об’єкту благоустрою.
2. Інвентаризація зелених насаджень здійснюється відповідно до Інструкції з інвентаризації зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24 грудня 2001 року № 226, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 25 лютого 2002 року за № 182/6470 балансоутримувачем об’єкта благоустрою.
3. Замовники будівництва повинні огороджувати зелені насадження, щоб запобігти їх пошкодженню.
4. Видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється відповідно до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2006 року № 1045.
5. Забороняється самовільне знищення, пошкодження або видалення зелених насаджень.
Видалення зелених насаджень, збір квітів, на територіях парків, рекреаційних зон, садів, скверів, майданчиків здійснюється відповідно до законодавства у сфері охорони та утримання зелених насаджень.
6. Для озеленення територій населених пунктів використовуються види рослин аборигенної флори та їх декоративні форми.
7. Забороняється використовувати в озелененні територій населених пунктів інвазійні (чужорідні) види рослин.
V. Вимоги до санітарного очищення території
1. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються суб’єктом господарювання, який уповноважений на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року № 1173.
2. Зберігання побутових відходів здійснюється згідно з вимогами Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195, та Методики роздільного збирання побутових відходів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 серпня 2011 року № 133, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 року за № 1157/19895.
3. Роздільне збирання побутових відходів, включаючи небезпечні відходи у їх складі, здійснюється власниками таких відходів з дотриманням вимог:
Закону України «Про відходи»;
Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 року № 1070;
Методики роздільного збирання побутових відходів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 серпня 2011 року № 133, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 року за № 1157/19895;
Порядку розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 березня 2017 року № 57, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2017 року за № 505/30373.
Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195;
Державних будівельних норм «Склад та зміст схеми санітарного очищення населеного пункту» (ДБН Б.2.2-6:2013);
інших нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів у сфері поводження з відходами.
4. Зберігання вилучених та зібраних небезпечних відходів у складі побутових відходів здійснюється в спеціально організованих відповідно до схеми санітарного очищення населеного пункту місцях їх тимчасового зберігання до передачі їх спеціалізованим організаціям, що мають ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.
5. Механізоване посипання піщаною або змішаною сумішшю та оброблення іншими дозволеними для цієї мети матеріалами проїзної частини вулиць, тротуарів, площ, мостів, шляхопроводів, перехресть, підйомів у зимовий період здійснюється за нормами та з періодичністю, визначеними Технічними правилами ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затвердженими наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 365/20678.
6. Власники, балансоутримувачі або особи, які утримують території населених пунктів, зобов’язані:
- мати власний необхідний для прибирання снігу і льоду ручний інвентар (лопати металеві або дерев’яні, мітли, кригоруби), достатній запас матеріалу для посипання з метою своєчасного проведення протиожеледних заходів;
- прибирати сніг негайно (від початку снігопаду) для запобігання утворенню накату;
- негайно очищати дахи, карнизи та інші елементи будинків, споруд, будівель від снігу та бурульок із дотриманням застережних заходів щодо безпеки руху пішоходів, не допускаючи пошкодження покрівель будинків і споруд, зелених насаджень, електромереж, рекламних конструкцій тощо; огороджувати небезпечні місця на тротуарах, переходах; вивозити сніг та бурульки, що зняті з дахів, карнизів та інших елементів будинків, споруд, будівель протягом доби.
VІ. Розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій територій у числовому значенні
1. Межі утримання прилеглих територій підприємств, установ, організацій наведено у додатку до цих правил.
2. Межі та режим використання закріпленої за підприємствами, установами, організаціями території визначає виконавчий комітет Хорольської міської ради.
3. Межі території, яка перебуває у приватній власності визначає виконавчий комітет Хорольської міської ради. Режим використання території, яка перебуває у приватній власності визначає власник цієї території.
VІІ. Порядок розміщення малих архітектурних форм
1. Проектування малих архітектурних форм здійснюється з дотриманням Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року № 198, та ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій».
2. Кількість розміщуваних малих архітектурних форм визначається залежно від функціонального призначення території і кількості відвідувачів на цій території, виходячи з таких принципів: екологічність, безпека (відсутність гострих кутів), зручність у користуванні, легкість очищення, привабливий зовнішній вигляд.
Розміщення малих архітектурних форм не повинно ускладнювати або унеможливлювати доступ до пожежних гідрантів, підступи до зовнішніх стаціонарних пожежних драбин, обладнання та засобів пожежогасіння.
3. З метою забезпечення максимально доступного користування територіями загального користування особами з вадами зору малі архітектурні форми треба підбирати яскравих (контрастних) тонів або фарбувати яскравими (контрастними) кольорами.
Для оформлення мобільного і вертикального озеленення застосовують такі види конструкцій: трельяжи, шпалери, перголи, альтанки, квіткарки, вазони, навіси, амфори.
4.Садові, паркові лави необхідно розставляти згідно з планами парків, скверів, зелених зон, утримувати їх у справному стані, фарбувати не рідше двох разів на рік. Садові, паркові лави встановлюються та утримуються підприємствами, що утримують відповідні об’єкти благоустрою. Утримання садових, паркових лав включає їх миття, очищення від пилу і снігу, поточний ремонт.
5. Розміщення тимчасових споруд (далі - ТС)
5.1.Розміщення тимчасових споруд (далі - ТС) торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності здійснюється відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за № 1330/20068, та Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697.
5.2.Кожна стаціонарна ТС має бути забезпечена зовнішнім освітленням та прилеглим покриттям удосконаленого зразка відповідно до вимог законодавства.
5.3.При розміщенні ТС мають бути враховані вимоги щодо пішохідної та транспортної доступності (розвантаження товарів). У разі розміщення ТС на відстані більше 2 метрів від тротуару до неї з тротуару будується пішохідна доріжка завширшки не менш як 1,5 метра.
5.4. Біля кожної ТС встановлюється однотипна урна для сміття, обов’язки з обслуговування якої покладаються на її власника. Стаціонарні ТС за бажанням власника можуть обладнуватись декоративними елементами, вазонами для квітів тощо.
5.5.Не допускається користування ТС, а також пересувними елементами вуличної торгівлі, якщо їх власники не дотримуються вимог нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів щодо благоустрою прилеглої території та забезпечення належного утримання та використання інженерного обладнання.
VІІІ. Порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів
1. Контроль у сфері благоустрою населеного пункту спрямований на забезпечення дотримання органом місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», інших нормативно-правових актів, у тому числі цих Правил.
2. Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів Чкаловської сільської ради здійснюється відповідно до статті 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
3. Здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням вимог Правил благоустрою населених пунктів, затверджених рішенням сесії Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, відповідно до статті 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» покладено на комісію з благоустрою населених пунктів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області.
Контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом:
1) проведення перевірок території;
2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;
3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій;
4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об'єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.
ІХ. Вимоги до здійснення благоустрою та утримання прибудинкової території
1. Утримання прибудинкової території здійснюється з дотриманням вимог Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за № 927/11207.
2. Благоустрій присадибної ділянки та прилеглої до присадибної ділянки території здійснюється власником або користувачем цієї ділянки. Власник або користувач присадибної ділянки зобов’язаний забезпечувати належне утримання території загального користування, прилеглої до його присадибної ділянки.
3. Організація благоустрою присадибної ділянки, на якій розміщені житлові будинки, господарські будівлі та споруди, що в порядку, визначеному законодавством, взяті на облік як безхазяйне майно або передані в комунальну власність як безхазяйне майно, здійснюється органом місцевого самоврядування.
4. Забороняється викидати трупи собак, котів та інших тварин або захоронювати їх у не відведених для цього місцях.
5. Дороги, проїзди та проходи до будівель, споруд, пожежних вододжерел, підступи до зовнішніх стаціонарних пожежних драбин, обладнання та засобів пожежогасіння мають бути у вільному доступі, утримуватися справними, взимку очищатися від снігу. Забороняється довільно зменшувати нормативну ширину доріг та проїздів.
Секретар ради Юлія БОЙКО