ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 14
Додаток
до рішення двадцятої сесії Хорольської міської ради восьмого скликання від 29.10.2021 №
ПОРЯДОК
відчуження шляхом продажу
об'єктів права комунальної власності
Хорольської міської ради, окрім об'єктів приватизації
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механізм та способи відчуження шляхом продажу на електронному аукціоні об’єктів права комунальної власності Хорольської міської ради, окрім об'єктів, визначених пунктом 4 цього порядку.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) об’єкти комунальної власності (далі - майно) - матеріальні активи, які відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами);
2) відчуження майна - передача права власності на майно юридичним чи фізичним особам за процедурами та у спосіб, що передбачені цим Порядком;
3) адміністратор - державне підприємство “ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ”;
4) гарантійний внесок - спосіб забезпечення виконання учасником зобов’язань щодо участі в електронному аукціоні, згідно з яким користувач вносить суму для набуття статусу учасника електронного аукціону шляхом перерахування коштів на рахунок оператора електронного майданчика. Гарантійний внесок встановлюється в розмірі 10 відсотків стартової ціни лота та зазначається в оголошенні про проведення аукціону;
5) електронна торгова система - дворівнева інформаційно-телекомунікаційна система, що складається з центральної бази даних та електронних майданчиків, які взаємодіють через інтерфейс програмування додатків, який надається у вигляді коду з відкритим доступом та визначає функціональність електронної торгової системи. Дана система забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі, необхідними для проведення аукціону в електронній формі;
6) електронний аукціон - спосіб відчуження лота, за яким переможцем стає учасник, що в ході аукціону в електронній торговій системі запропонував найвищу ціну;
7) електронний майданчик - апаратно-програмний комплекс, який функціонує в Інтернеті, підключений до електронної торгової системи та забезпечує організатору аукціону, користувачам та учасникам можливість користуватися сервісами такої системи з автоматичним обміном інформацією щодо процесу проведення електронних аукціонів;
8) закрита цінова пропозиція - сума коштів, сплата якої декларується учасником до проведення електронного аукціону та подається в особистому кабінеті через оператора електронного майданчика в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заяв про участь в електронному аукціоні;
9) користувач - фізична або юридична особа, яка зареєстрована на електронному майданчику в електронній торговій системі та має намір взяти участь в електронному аукціоні;
10) крок аукціону (мінімальний крок аукціону) - мінімальна надбавка, на яку в ході торгів (або на етапі подання закритих цінових пропозицій) може здійснюватися підвищення цінової пропозиції учасника. Розмір мінімального кроку аукціону становить 1 відсоток стартової ціни лота;
11) лот - об’єкт комунальної власності, який виставляється на електронний аукціон;
12) оголошення про проведення аукціону - відомості та інформація, що містять дані про лот, що виставляється в електронній торговій системі та на веб-сайтах операторів;
13) оператор електронного майданчика - юридична особа, яка має право використовувати електронний майданчик та діє відповідно до договору, укладеного з адміністратором електронної торгової системи;
14) організатор аукціону – суб’єкт господарювання, на балансі якого перебуває майно, що підлягає відчуженню, а стосовно майна, що перебуває на балансі суб’єкта управління (органу), організатором виступає такий суб’єкт управління.
15) покупець - юридична або фізична особа, що стала переможцем аукціону;
16) реєстраційний внесок - грошові кошти у розмірі, передбаченомупунктом 19 цього Порядку, що вносяться за реєстрацію заяви на участь в електронному аукціоні особою, яка виявила намір взяти участь в електронному аукціоні на відповідний рахунок оператора електронного майданчика;
17) стартова ціна - ціна, з якої розпочинається аукціон щодо кожного об’єкта комунальної власності;
18) учасник - фізична або юридична особа в особі уповноваженого представника, яка виявила намір взяти участь в електронному аукціоні, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, пройшла процедуру реєстрації для участі в електронному аукціоні, отримала відповідне підтвердження про реєстрацію та індивідуальний код учасника;
19) центральна база даних - сукупність технічних та програмних засобів, вихідний код яких опубліковано у відкритому доступі, у складі баз даних, модулів електронного аукціону та допоміжних модулів, що забезпечують можливість проведення аукціону в електронній формі та гарантують рівний доступ до інформації учасникам аукціону в електронній формі;
20) цінова пропозиція - сума коштів, сплата якої декларується учасником у ході електронного аукціону.
Порядок функціонування електронної торгової системи для підготовки та проведення електронних аукціонів визначається адміністратором в Регламенті роботи електронної торгової системи.
3. Відчуження майна здійснюється шляхом його продажу на електронному аукціоні.
Відчуження майна може здійснюватися лише за умови врахування особливостей правового режиму окремого майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном.
4. Дія цього Порядку не поширюється на відчуження:
1) цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів;
2) індивідуально визначеного майна, що в установленому порядку включене до переліків об’єктів, які підлягають приватизації відповідно до законодавства з питань приватизації;
3) майна, на яке відповідно до законодавства встановлена заборона на відчуження;
4) майна, порядок відчуження якого визначається окремим законом;
5) майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, організацій (їх структурних підрозділів), відчуження якого здійснюється державними органами приватизації відповідно до законодавства про приватизацію.
Прийняття рішення про відчуження майна
5. Відчуження майна здійснюється безпосередньо суб’єктом управління (органом) або суб’єктом господарювання, в залежності від того, на балансі якого суб'єкту перебуває таке майно, лише після надання на це згоди або дозволу Хорольською міською радою у вигляді рішення сесії.
Рішення про надання згоди та погодження на відчуження майна приймається лише за таких умов:
відчуження майна не обмежує провадження суб’єктом господарювання виробничої та іншої діяльності та/або відповідно до економічних, технічних (або інших) показників подальше використання майна є неможливе та/або економічно недоцільне;
відчуження майна не впливає на цілісність майнового комплексу суб’єкта господарювання або його структурного підрозділу (крім випадків відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням суб’єкта управління);
відчуження майна, що не зазначено у пункті 4 цього Порядку та відповідає вимогам, визначеним в абзаці другому пункту 3 цього Порядку.
6. Підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо отримання від ради згоди на відчуження комунального майна здійснюється виконавчим комітетом Хорольської міської ради, після розгляду пакету документів, необхідного для відчуження майна, який подає разом із зверненням суб'єкт господарювання (орган управління), на балансі якого перебуває таке майно.
7. Для отримання згоди на відчуження майна балансоутримувач - суб’єкт господарювання (орган управління), подає разом із зверненням стосовно відчуження майна:
1) техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна та напрямів використання коштів (з обов’язковим визначенням впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу, крім випадків відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням суб’єкта управління);
2) відомості про об’єкти основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на останню звітну дату, що передувала поданню такого звернення стосовно відчуження майна, або на дату оцінки (у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 10 цього Порядку) згідно з додатком 1 до цього Порядку;
3) акт інвентаризації основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, згідно з додатком 2 до цього Порядку;
4) акт технічного стану майна, складений на останню звітну дату, що передувала поданню такого звернення стосовно відчуження майна, або на дату оцінки та затверджений керівником суб’єкта господарювання;
5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, яке пропонується до відчуження (разом з відповідними підтвердними документами);
6) за наявності заборгованості з виплати заробітної плати - відомості про загальну суму заборгованості із заробітної плати і графік погашення такої заборгованості, а також про наявність у підприємства заборгованості за податками і зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів;
7) висновок про вартість майна, погоджений відповідно до абзацу 4-го пункту 10 цього Порядку, а також звіт про оцінку майна.
Під час відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням сесії міської ради документи, визначені підпунктами 1-6 цього пункту, підписуються членами ліквідаційної комісії та затверджуються головою такої комісії.
Суб’єкт управління має право витребовувати додаткові документи у суб’єкта господарювання відповідно до вимог цього Порядку, зокрема технічні паспорти, судові документи, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори (проекти договорів) тощо.
У разі виявлення у документах недоліків (наявність суперечностей та/або неповної чи неточної інформації про майно, яке пропонується до відчуження) суб’єкт управління обов’язково пропонує суб’єктові господарювання усунути протягом 25 робочих днів такі недоліки і подати доопрацьовані документи, про що повідомляють йому листом.
8. Виконавчий комітет міської ради розглядає, зазначені в пункті 7, документи стосовно відчуження та вносить пропозицію на розгляд сесії міської ради про надання згоди або відмову у наданні згоди на відчуження.
Хорольська міська рада після надходження зазначених документів у повному обсязі, приймає рішення про погодження (згоду) чи відмову в погодженні відчуження майна.
9. Рішення про відмову в наданні згоди приймається у разі, коли:
майно, запропоноване до відчуження, не відповідає вимогам пункту 5 цього Порядку;
суб’єкт господарювання подав не в повному обсязі документи, передбачені цим Порядком, а також за наявності у документах суперечностей;
техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна не містить необхідних економічних та/або технічних розрахунків, що підтверджують необхідність відчуження майна (зокрема визначення впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу);
не подано інформації про вплив відчуження майна на цілісність майнового комплексу та провадження суб’єктом господарювання виробничої або іншої діяльності.
10. Стартова ціна майна встановлюється на рівні ринкової вартості, визначеної відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891 в чинній редакції.
Незалежна оцінка майна, що пропонується до відчуження, проводиться відповідно до законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність.
Хорольська міська рада здійснює погодження висновку про вартість майна. Погоджений висновок про вартість майна є дійсним не більш як 12 місяців з дати його погодження.
Погодження висновку про вартість майна здійснюється не пізніше ніж через шість місяців з дати оцінки майна. У разі коли висновок не погоджено в зазначений строк, проводиться оцінка майна на нову дату.
11. З дня погодження відчуження майна і до переходу права власності до покупця або припинення такого відчуження суб’єкт господарювання (суб’єкт управління) не має права на:
вчинення правочинів та/або господарських зобов’язань, предметом яких є придбання, відчуження, обтяження, набуття у власність, у інший спосіб або формі майна, що підлягає відчуженню;
укладення договорів оренди, поруки, гарантії, іпотеки, застави тощо предметом якого виступає таке майно;
списання майна, що підлягає відчуженню, безоплатну передачу та реалізацію такого майна для погашення заборгованості, передачу майна в управління;
зміну вартості майна у будь-якій формі та спосіб.
Відповідальність за збереження майна та шкоду, завдану таким об’єктам, несуть керівники суб’єкта господарювання (суб’єкта управління), на балансі якого перебуває відповідне майно. Керівник забезпечує збереження зазначеного майна до набуття покупцем права власності на придбаний об’єкт.
Загальні вимоги щодо процедури відчуження майна
12. Відчуження майна здійснюється шляхом його продажу виключно на електронних аукціонах в електронній торговій системі, дані в яку вносить організатор аукціону.
Електронний аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між організатором аукціону та оператором електронного майданчику, визначеного радою.
13. Кошти від продажу майна спрямовуються відповідно до вимог чинного бюджетного законодавства та рішення сесії міської ради.
Суб’єкти господарювання зобов’язані подати суб’єкту управління протягом 30 днів з моменту реалізації майна звіт за результатами відчуження та напрями використання зазначених коштів згідно з додатком 3 до цього Порядку.
Підготовка до проведення аукціону
14. Організатор аукціону самостійно, через авторизований електронний майданчик визначеного оператора, оприлюднює в електронній торговій системі оголошення про проведення аукціону.
Електронні аукціони з продажу майна проводяться не раніше ніж через 20 днів, але не пізніше ніж через 35 днів після опублікування оголошення про проведення аукціону.
15. Оголошення про проведення аукціону обов’язково повинно містити:
1) інформацію:
про майно (об’єкт основних фондів (засобів), його частину або групу об’єктів основних фондів (засобів), що підлягає продажу:
- найменування та місцезнаходження майна;
- технічні характеристики, рік випуску чи введення в експлуатацію тощо;
про об’єкти нерухомого майна:
- дані про будівлі (споруди, нежитлові приміщення) та земельну ділянку, на якій розташовано майно (місцезнаходження, кадастровий номер, площу, цільове призначення земельної ділянки, інформацію про особу, якій земельна ділянка належить на праві власності або користування, про наявність обтяжень на земельну ділянку), функціональне використання будівель (споруд, нежитлових приміщень) та умови користування ними;
- інформація про договори оренди об’єкта або його частини із зазначенням за кожним договором найменування орендаря, орендованої площі, розміру місячної орендної плати, строку дії договору оренди;
- інформація про балансоутримувача (найменування, його місцезнаходження і контактні дані);
- план будівлі;
2) інформацію про електронний аукціон:
дата та час проведення електронного аукціону;
кінцевий строк подання заяви на участь в електронному аукціоні;
3) інформацію про умови, на яких здійснюється продаж майна:
істотні умови договору купівлі-продажу майна або проект відповідного договору купівлі-продажу майна;
стартова ціна (без урахування податку на додану вартість);
розмір гарантійного внеску, що визначається у розмірі 10 відсотків стартової ціни продажу майна;
розмір реєстраційного внеску;
крок електронного аукціону, що встановлюється на рівні 1 відсотка стартової ціни продажу майна;
4) додаткову інформацію:
фотографічне зображення майна;
реквізити рахунків, найменування установи (банку, казначейства), її місцезнаходження та номери рахунків у національній та іноземній валюті, відкритих для проведення розрахунків переможцями електронних аукціонів за придбане майно;
реквізити рахунків операторів електронних майданчиків, відкритих для сплати потенційними покупцями гарантійних та реєстраційних внесків (зазначаються в оголошенні шляхом розміщення посилання на сторінку офіційного веб-сайта адміністратора, на якій зазначені реквізити таких рахунків);
час і місце проведення огляду майна;
найменування особи організатора аукціону, його місцезнаходження, адреса веб-сайту, номер телефону, час роботи служби з організації електронного аукціону (прізвище, ім’я, по батькові контактної особи організатора аукціону (суб’єкта господарювання), яка є відповідальною за забезпечення можливості огляду об’єкта, номер телефону, адреса електронної пошти);
інші відомості, зокрема інформація про необхідність відшкодування витрат, пов’язаних з продажем майна, порядок розрахунків за придбане майно;
5) технічні реквізити оголошення про проведення аукціону:
дата і номер рішення Хорольської міської ради про надання згоди на відчуження майна, прийнятого відповідно до цього Порядку;
єдине посилання на веб-сторінку відповідного оператора електронного майданчика, з якими адміністратор уклав відповідний договір та організатор аукціону.
Оголошення про проведення аукціону не повинно містити положень, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
16. Доступ до інформації, оприлюдненої в електронній торговій системі, є безоплатним та вільним.
17. Після оприлюднення оголошення про проведення аукціону потенційні покупці, які мають намір взяти участь в електронному аукціоні, сплачують реєстраційний та гарантійний внески на рахунок оператора електронного майданчика та подають заяву про участь в електронному аукціоні через електронну торгову систему. Заява про участь в електронному аукціоні подається шляхом заповнення електронної форми з окремими полями, де зазначається інформація про цінову пропозицію, про учасника та завантажуються необхідні документи, що визначені в пункті 19 цього Порядку.
18. До участі в електронному аукціоні допускаються учасники, які подали через електронний майданчик заяву про участь в електронному аукціоні, сплатили реєстраційний та гарантійний внески у розмірах, визначених згідно з цим Порядком.
До заяви про участь в електронному аукціоні додаються:
для потенційних покупців - фізичних осіб - громадян України - копія картки платника податків з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків, а у разі відсутності такого документа у зв’язку із відмовою від отримання реєстраційного номера - копія паспорта громадянина України;
для іноземних громадян - копія документа, що посвідчує особу;
для потенційних покупців - юридичних осіб:
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - для юридичних осіб - резидентів;
- документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений українською мовою, - для юридичних осіб - нерезидентів;
- інформація про кінцевого бенефіціарного власника. Якщо особа не має кінцевого бенефіціарного власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника і про причину його відсутності;
документ, що підтверджує сплату реєстраційного внеску, а також документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску учасником.
Організатор аукціону не має права витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості, ніж передбачені цим Порядком, окрім випадків передбачених чинним законодавством.
19. За участь в електронному аукціоні з учасників оператором електронного майданчика справляється реєстраційний внесок у такому розмірі:
1) у разі, коли стартова ціна лота становить не більш як 20 тис. гривень, - один неоподатковуваний мінімум доходів громадян;
2) у разі, коли стартова ціна лота становить не більш як 50 тис. гривень, - сім неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) у разі, коли стартова ціна лота становить не більш як 200 тис. гривень, - двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
4) у разі, коли стартова ціна лота становить не більш як 1 млн. гривень, - тридцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
5) у разі, коли стартова ціна лота становить більш як 1 млн. гривень, - сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Фактичний розмір реєстраційного внеску зазначається в протоколі електронного аукціону.
20. Якщо на момент закінчення кінцевого строку прийняття заяв про участь в електронному аукціоні подано менше двох заяв про участь в електронному аукціоні, аукціон вважається таким, що не відбувся.
21. Якщо подано більше однієї заяви про участь в електронному аукціоні, активується модуль електронного аукціону.
22. Всі користувачі мають можливість спостерігати за ходом електронного аукціону в режимі реального часу.
23. Якщо за результатами електронного аукціону жоден з учасників не зробив крок аукціону, електронний аукціон вважається таким, що не відбувся.
Проведення аукціону
24. Оператор електронного майданчика повинен забезпечувати на безоплатній основі рівний доступ усіх користувачів до інформації про проведення електронного аукціону, включаючи надання можливості спостерігати за перебігом аукціону в інтерактивному режимі реального часу.
25. Електронні аукціони проводяться через електронну торгову систему шляхом повторюваного процесу підвищення цін трьома раундами в інтерактивному режимі реального часу. Електронний аукціон починається автоматично в час та дату, які визначені в оголошенні про проведення аукціону в електронній торговій системі.
В електронному аукціоні можуть брати участь учасники, які подали закриті цінові пропозиції.
У кожному раунді кожен учасник протягом трьох хвилин у порядку від менших до більших цінових пропозицій, а у разі їх співпадіння від тих, що подані пізніше, до тих, що подані раніше, має право зробити крок електронного аукціону в порядку, передбаченому пунктом 27 цього Порядку. У разі відсутності цінової пропозиції від учасника протягом трьох хвилин цінова пропозиція такого учасника у поточному раунді вважається такою, що здійснена в розмірі його закритої цінової пропозиції для першого раунду або його попередньої цінової пропозиції для другого та третього раундів.
Якщо учасник зробив цінову пропозицію раніше закінчення відведеного часу на внесення такої цінової пропозиції, електронна торгова система надає йому можливість внести зміни до цінової пропозиції щодо її збільшення або зменшення, але не нижче попередньої цінової пропозиції цього учасника, до завершення відведеного часу. Якщо учасник не вносив та/або не змінював цінової пропозиції протягом трьох хвилин, після закінчення цього часу електронна торгова система приймає його попередню цінову пропозицію і передає хід наступному учаснику.
Якщо під час електронного аукціону подана учасником закрита цінова пропозиція та/або цінова пропозиція є більшою за стартову ціну лота на розмір не менш як розмір мінімального кроку аукціону, вважається, що такий учасник зробив крок аукціону.
26. У ході електронного аукціону учасникам надається можливість подавати свої цінові пропозиції відповідно до цього Порядку. Учасник може протягом одного раунду електронного аукціону один раз підвищити свою закриту цінову пропозицію/цінову пропозицію не менше ніж на розмір мінімального кроку аукціону (зробити крок аукціону).
Розмір мінімального кроку аукціону встановлюється на рівні 1 відсотка стартової ціни електронного аукціону.
Після завершення раунду електронна торгова система робить паузу три хвилини і оголошує наступний раунд.
Протягом кожного раунду електронного аукціону всім учасникам забезпечується рівний доступ до перебігу електронного аукціону, зокрема до інформації про місця розташування їх цін в електронній торговій системі від найнижчої до найвищої у кожному раунді проведення електронного аукціону та інформації про кількість учасників у даному раунді електронного аукціону без зазначення їх найменувань.
Розрахунки за придбане майно
27. Протокол про результати електронного аукціону (без підпису) формується та оприлюднюється в електронній торговій системі автоматично в день завершення електронного аукціону.
28. Переможцем електронного аукціону вважається учасник, що подав найвищу цінову пропозицію за лот, у разі, коли ним зроблений щонайменше один крок електронного аукціону.
У разі відмови переможця від підписання протоколу про результати електронного аукціону, договору купівлі-продажу майна чи нездійснення оплати в повному обсязі за придбане майно відповідно до вимог пункту 36 цього Порядку, а також у випадку, визначеному пунктом 32 цього Порядку, переможцем електронного аукціону вважається учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією за умови, що ним зроблений щонайменше один крок електронного аукціону, та за відсутності належним чином оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті.
У разі подання однакових цінових пропозицій переможцем електронного аукціону вважається учасник, що подав цінову пропозицію раніше, за умови відсутності належним чином оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті.
Оператор електронного майданчика зобов’язаний поінформувати учасника з наступною за величиною після переможця електронного аукціону ціновою пропозицією, а у разі подання однакових цінових пропозицій - учасника, що подав цінову пропозицію раніше, про зміну його статусу протягом двох годин з моменту отримання належним чином оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та натискання ним відповідної кнопки в особистому кабінеті.
29. Після завершення електронного аукціону протокол про результати електронного аукціону підписується переможцем, оператором електронного майданчика, через який подано найвищу цінову пропозицію, та надсилається організатору аукціону протягом чотирьох робочих днів з дня, що настає за днем формування протоколу електронного аукціону. Організатор аукціону протягом 10 робочих днів з дня, що настає за днем формування протоколу електронного аукціону, підписує протокол про результати електронного аукціону, що в межах зазначеного строку опубліковується організатором в електронній торговій системі.
Протокол про результати електронного аукціону може бути підписаний з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”.
30. Договір укладається за результатами проведення електронного аукціону і опубліковується організатором аукціону в електронній торговій системі протягом 20 робочих днів з дати формування протоколу про результати електронного аукціону в електронній торговій системі.
Договір купівлі-продажу майна укладається на підставі примірного договору, затвердженого Фондом державного майна.
31. Протокол електронного аукціону не підприсується з потенційним покупцем, який:
не відповідає вимогам до покупця, що передбачені частиною першою статті 8 Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна”, крім вимог, передбачених пунктами 2, 4, 12 і 13 частини другої зазначеної статті;
є працівником організатора аукціону, суб’єкта господарювання або суб’єкта управління;
не подав документи або відомості, обов’язкове подання яких передбачено цим Порядком;
подав неправдиві відомості про себе;
набув статусу переможця попереднього електронного аукціону з продажу цього майна, але відмовився від підписання або не підписав протокол чи договір купівлі-продажу майна у строки, передбачені цим Порядком, в попередньому аукціоні.
Після завершення електронного аукціону організатор аукціону проводить перевірку заяви на участь в електронному аукціоні разом із доданими до неї документами та інформацією переможця аукціону та у разі наявності однієї з підстав, передбачених абзацами другим - шостим цього пункту, приймає рішення відповідно до абзацу першого цього пункту, що опубліковується в електронній торговій системі не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня його прийняття.
У разі наявності підстав, передбачених цим пунктом, суб’єкт господарювання договір купівлі-продажу майна з потенційним покупцем не укладає.
Переможець аукціону може оскаржити рішення про непідписання протоколу електронного аукціону з потенційним покупцем та неукладення договору купівлі-продажу майна в судовому порядку протягом строку, визначеного статтею 30 Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна”.
32. Винагорода оператора електронного майданчика, через електронний майданчик якого подано найвищу цінову пропозицію, визначається у розмірі, встановленому у договорі між організатором продажу та оператором електронного майданчика.
33. Організатор аукціону має право відмінити електронний аукціон на будь-якому етапі до дати проведення такого електронного аукціону виключно на підставі відповідного рішення організатора аукціону.
Рішення організатора аукціону про відміну електронного аукціону повинно бути викладено у формі розпорядчого акта організатора аукціону (рішення, наказ, розпорядження, протокол тощо) та містити такі реквізити:
дату прийняття рішення;
номер рішення;
підставу для відміни електронного аукціону;
посилання на рішення, згідно з яким таке майно виставлено на продаж на електронному аукціоні;
підпис уповноваженої особи організатора аукціону.
Рішення організатора аукціону про відміну електронного аукціону опубліковується в електронній торговій системі не пізніше наступного робочого дня з дня його прийняття.
34. Якщо на електронному аукціоні майно не було реалізоване або електронний аукціон визнаний таким, що не відбувся, організатор аукціону протягом 10 робочих днів з дати формування протоколу електронного аукціону електронною торговою системою оголошує новий електронний аукціон із зниженням стартової ціни на 50 відсотків шляхом опублікування оголошення про проведення аукціону.
Повторний електронний аукціон проводиться відповідно до цього Порядку.
35. Договір купівлі-продажу є підставою для внесення коштів до банківської установи як плати за придбане майно.
Покупець зобов’язаний оплатити придбане майно протягом 30 днів з дати опублікування договору купівлі-продажу в електронній торговій системі.
Передача майна покупцю здійснюється після сплати покупцем у повному обсязі коштів за придбане майно шляхом укладення акта приймання-передачі.
Суб’єкт господарювання у 10-денний строк після передачі майна подає суб’єкту управління відомості про факт передачі.
36. Питання, що стосуються проведення електронних аукціонів та не врегульовані цим Порядком, врегульовуються згідно з Регламентом роботи електронної торгової системи.
Прикінцеві положення
37. Керівник суб’єкта господарювання (суб’єкта управління) забезпечує згідно із законодавством, рішенням власника цільове використання коштів, отриманих від реалізації майна, подання суб’єкту управління достовірної інформації, передбаченої цим Порядком.
38. Суб’єкти управління забезпечують у межах своїх повноважень та відповідно до законодавства здійснення контролю за використанням коштів, що надійшли від продажу майна, та за дотриманням порядку відчуження майна.
39. Спори, що виникають у процесі відчуження майна відповідно до цього Порядку, розв’язуються у порядку, передбаченому законодавством.
Секретар ради Юлія БОЙКО
ХОРОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
двадцята сесія восьмого скликання
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
29 жовтня 2021 року №
Про затвердження Порядку відчуження шляхом продажу об'єктів права комунальної власності Хорольської міської ради, окрім об'єктів приватизації
Відповідно до ст. 26, ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Постанови Кабінету Міністрів України № 803 від 06 червня 2007 року «Про затвердження Порядку відчуження об'єктів державної власності», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника Хорольського міського голови з питань діяльності виконавчих органів Місніченка В.О. та постійну комісію з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, інфраструктури та благоустрою міста.
Міський голова Сергій ВОЛОШИН
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
двадцята сесія восьмого скликання
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
29 жовтня 2021 року №
Про затвердження Порядку відчуження шляхом продажу об'єктів права комунальної власності Хорольської міської ради, окрім об'єктів приватизації
Відповідно до ст. 26, ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Постанови Кабінету Міністрів України № 803 від 06 червня 2007 року «Про затвердження Порядку відчуження об'єктів державної власності», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника Хорольського міського голови з питань діяльності виконавчих органів Місніченка В.О. та постійну комісію з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, інфраструктури та благоустрою міста.
Міський голова Сергій ВОЛОШИН
Додаток
до рішення двадцятої сесії Хорольської міської ради восьмого скликання від 29.10.2021 №
ПОРЯДОК
відчуження шляхом продажу
об'єктів права комунальної власності
Хорольської міської ради, окрім об'єктів приватизації
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механізм та способи відчуження шляхом продажу на електронному аукціоні об’єктів права комунальної власності Хорольської міської ради, окрім об'єктів, визначених пунктом 4 цього порядку.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) об’єкти комунальної власності (далі - майно) - матеріальні активи, які відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами);
2) відчуження майна - передача права власності на майно юридичним чи фізичним особам за процедурами та у спосіб, що передбачені цим Порядком;
3) адміністратор - державне підприємство “ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ”;
4) гарантійний внесок - спосіб забезпечення виконання учасником зобов’язань щодо участі в електронному аукціоні, згідно з яким користувач вносить суму для набуття статусу учасника електронного аукціону шляхом перерахування коштів на рахунок оператора електронного майданчика. Гарантійний внесок встановлюється в розмірі 10 відсотків стартової ціни лота та зазначається в оголошенні про проведення аукціону;
5) електронна торгова система - дворівнева інформаційно-телекомунікаційна система, що складається з центральної бази даних та електронних майданчиків, які взаємодіють через інтерфейс програмування додатків, який надається у вигляді коду з відкритим доступом та визначає функціональність електронної торгової системи. Дана система забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі, необхідними для проведення аукціону в електронній формі;
6) електронний аукціон - спосіб відчуження лота, за яким переможцем стає учасник, що в ході аукціону в електронній торговій системі запропонував найвищу ціну;
7) електронний майданчик - апаратно-програмний комплекс, який функціонує в Інтернеті, підключений до електронної торгової системи та забезпечує організатору аукціону, користувачам та учасникам можливість користуватися сервісами такої системи з автоматичним обміном інформацією щодо процесу проведення електронних аукціонів;
8) закрита цінова пропозиція - сума коштів, сплата якої декларується учасником до проведення електронного аукціону та подається в особистому кабінеті через оператора електронного майданчика в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заяв про участь в електронному аукціоні;
9) користувач - фізична або юридична особа, яка зареєстрована на електронному майданчику в електронній торговій системі та має намір взяти участь в електронному аукціоні;
10) крок аукціону (мінімальний крок аукціону) - мінімальна надбавка, на яку в ході торгів (або на етапі подання закритих цінових пропозицій) може здійснюватися підвищення цінової пропозиції учасника. Розмір мінімального кроку аукціону становить 1 відсоток стартової ціни лота;
11) лот - об’єкт комунальної власності, який виставляється на електронний аукціон;
12) оголошення про проведення аукціону - відомості та інформація, що містять дані про лот, що виставляється в електронній торговій системі та на веб-сайтах операторів;
13) оператор електронного майданчика - юридична особа, яка має право використовувати електронний майданчик та діє відповідно до договору, укладеного з адміністратором електронної торгової системи;
14) організатор аукціону – суб’єкт господарювання, на балансі якого перебуває майно, що підлягає відчуженню, а стосовно майна, що перебуває на балансі суб’єкта управління (органу), організатором виступає такий суб’єкт управління.
15) покупець - юридична або фізична особа, що стала переможцем аукціону;
16) реєстраційний внесок - грошові кошти у розмірі, передбаченомупунктом 19 цього Порядку, що вносяться за реєстрацію заяви на участь в електронному аукціоні особою, яка виявила намір взяти участь в електронному аукціоні на відповідний рахунок оператора електронного майданчика;
17) стартова ціна - ціна, з якої розпочинається аукціон щодо кожного об’єкта комунальної власності;
18) учасник - фізична або юридична особа в особі уповноваженого представника, яка виявила намір взяти участь в електронному аукціоні, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, пройшла процедуру реєстрації для участі в електронному аукціоні, отримала відповідне підтвердження про реєстрацію та індивідуальний код учасника;
19) центральна база даних - сукупність технічних та програмних засобів, вихідний код яких опубліковано у відкритому доступі, у складі баз даних, модулів електронного аукціону та допоміжних модулів, що забезпечують можливість проведення аукціону в електронній формі та гарантують рівний доступ до інформації учасникам аукціону в електронній формі;
20) цінова пропозиція - сума коштів, сплата якої декларується учасником у ході електронного аукціону.
Порядок функціонування електронної торгової системи для підготовки та проведення електронних аукціонів визначається адміністратором в Регламенті роботи електронної торгової системи.
3. Відчуження майна здійснюється шляхом його продажу на електронному аукціоні.
Відчуження майна може здійснюватися лише за умови врахування особливостей правового режиму окремого майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном.
4. Дія цього Порядку не поширюється на відчуження:
1) цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів;
2) індивідуально визначеного майна, що в установленому порядку включене до переліків об’єктів, які підлягають приватизації відповідно до законодавства з питань приватизації;
3) майна, на яке відповідно до законодавства встановлена заборона на відчуження;
4) майна, порядок відчуження якого визначається окремим законом;
5) майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, організацій (їх структурних підрозділів), відчуження якого здійснюється державними органами приватизації відповідно до законодавства про приватизацію.
Прийняття рішення про відчуження майна
5. Відчуження майна здійснюється безпосередньо суб’єктом управління (органом) або суб’єктом господарювання, в залежності від того, на балансі якого суб'єкту перебуває таке майно, лише після надання на це згоди або дозволу Хорольською міською радою у вигляді рішення сесії.
Рішення про надання згоди та погодження на відчуження майна приймається лише за таких умов:
відчуження майна не обмежує провадження суб’єктом господарювання виробничої та іншої діяльності та/або відповідно до економічних, технічних (або інших) показників подальше використання майна є неможливе та/або економічно недоцільне;
відчуження майна не впливає на цілісність майнового комплексу суб’єкта господарювання або його структурного підрозділу (крім випадків відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням суб’єкта управління);
відчуження майна, що не зазначено у пункті 4 цього Порядку та відповідає вимогам, визначеним в абзаці другому пункту 3 цього Порядку.
6. Підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо отримання від ради згоди на відчуження комунального майна здійснюється виконавчим комітетом Хорольської міської ради, після розгляду пакету документів, необхідного для відчуження майна, який подає разом із зверненням суб'єкт господарювання (орган управління), на балансі якого перебуває таке майно.
7. Для отримання згоди на відчуження майна балансоутримувач - суб’єкт господарювання (орган управління), подає разом із зверненням стосовно відчуження майна:
1) техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна та напрямів використання коштів (з обов’язковим визначенням впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу, крім випадків відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням суб’єкта управління);
2) відомості про об’єкти основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на останню звітну дату, що передувала поданню такого звернення стосовно відчуження майна, або на дату оцінки (у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 10 цього Порядку) згідно з додатком 1 до цього Порядку;
3) акт інвентаризації основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, згідно з додатком 2 до цього Порядку;
4) акт технічного стану майна, складений на останню звітну дату, що передувала поданню такого звернення стосовно відчуження майна, або на дату оцінки та затверджений керівником суб’єкта господарювання;
5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, яке пропонується до відчуження (разом з відповідними підтвердними документами);
6) за наявності заборгованості з виплати заробітної плати - відомості про загальну суму заборгованості із заробітної плати і графік погашення такої заборгованості, а також про наявність у підприємства заборгованості за податками і зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів;
7) висновок про вартість майна, погоджений відповідно до абзацу 4-го пункту 10 цього Порядку, а також звіт про оцінку майна.
Під час відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням сесії міської ради документи, визначені підпунктами 1-6 цього пункту, підписуються членами ліквідаційної комісії та затверджуються головою такої комісії.
Суб’єкт управління має право витребовувати додаткові документи у суб’єкта господарювання відповідно до вимог цього Порядку, зокрема технічні паспорти, судові документи, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори (проекти договорів) тощо.
У разі виявлення у документах недоліків (наявність суперечностей та/або неповної чи неточної інформації про майно, яке пропонується до відчуження) суб’єкт управління обов’язково пропонує суб’єктові господарювання усунути протягом 25 робочих днів такі недоліки і подати доопрацьовані документи, про що повідомляють йому листом.
8. Виконавчий комітет міської ради розглядає, зазначені в пункті 7, документи стосовно відчуження та вносить пропозицію на розгляд сесії міської ради про надання згоди або відмову у наданні згоди на відчуження.
Хорольська міська рада після надходження зазначених документів у повному обсязі, приймає рішення про погодження (згоду) чи відмову в погодженні відчуження майна.
9. Рішення про відмову в наданні згоди приймається у разі, коли:
майно, запропоноване до відчуження, не відповідає вимогам пункту 5 цього Порядку;
суб’єкт господарювання подав не в повному обсязі документи, передбачені цим Порядком, а також за наявності у документах суперечностей;
техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна не містить необхідних економічних та/або технічних розрахунків, що підтверджують необхідність відчуження майна (зокрема визначення впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу);
не подано інформації про вплив відчуження майна на цілісність майнового комплексу та провадження суб’єктом господарювання виробничої або іншої діяльності.
10. Стартова ціна майна встановлюється на рівні ринкової вартості, визначеної відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891 в чинній редакції.
Незалежна оцінка майна, що пропонується до відчуження, проводиться відповідно до законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність.
Хорольська міська рада здійснює погодження висновку про вартість майна. Погоджений висновок про вартість майна є дійсним не більш як 12 місяців з дати його погодження.
Погодження висновку про вартість майна здійснюється не пізніше ніж через шість місяців з дати оцінки майна. У разі коли висновок не погоджено в зазначений строк, проводиться оцінка майна на нову дату.
11. З дня погодження відчуження майна і до переходу права власності до покупця або припинення такого відчуження суб’єкт господарювання (суб’єкт управління) не має права на:
вчинення правочинів та/або господарських зобов’язань, предметом яких є придбання, відчуження, обтяження, набуття у власність, у інший спосіб або формі майна, що підлягає відчуженню;
укладення договорів оренди, поруки, гарантії, іпотеки, застави тощо предметом якого виступає таке майно;
списання майна, що підлягає відчуженню, безоплатну передачу та реалізацію такого майна для погашення заборгованості, передачу майна в управління;
зміну вартості майна у будь-якій формі та спосіб.
Відповідальність за збереження майна та шкоду, завдану таким об’єктам, несуть керівники суб’єкта господарювання (суб’єкта управління), на балансі якого перебуває відповідне майно. Керівник забезпечує збереження зазначеного майна до набуття покупцем права власності на придбаний об’єкт.
Загальні вимоги щодо процедури відчуження майна
12. Відчуження майна здійснюється шляхом його продажу виключно на електронних аукціонах в електронній торговій системі, дані в яку вносить організатор аукціону.
Електронний аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між організатором аукціону та оператором електронного майданчику, визначеного радою.
13. Кошти від продажу майна спрямовуються відповідно до вимог чинного бюджетного законодавства та рішення сесії міської ради.
Суб’єкти господарювання зобов’язані подати суб’єкту управління протягом 30 днів з моменту реалізації майна звіт за результатами відчуження та напрями використання зазначених коштів згідно з додатком 3 до цього Порядку.
Підготовка до проведення аукціону
14. Організатор аукціону самостійно, через авторизований електронний майданчик визначеного оператора, оприлюднює в електронній торговій системі оголошення про проведення аукціону.
Електронні аукціони з продажу майна проводяться не раніше ніж через 20 днів, але не пізніше ніж через 35 днів після опублікування оголошення про проведення аукціону.
15. Оголошення про проведення аукціону обов’язково повинно містити:
1) інформацію:
про майно (об’єкт основних фондів (засобів), його частину або групу об’єктів основних фондів (засобів), що підлягає продажу:
- найменування та місцезнаходження майна;
- технічні характеристики, рік випуску чи введення в експлуатацію тощо;
про об’єкти нерухомого майна:
- дані про будівлі (споруди, нежитлові приміщення) та земельну ділянку, на якій розташовано майно (місцезнаходження, кадастровий номер, площу, цільове призначення земельної ділянки, інформацію про особу, якій земельна ділянка належить на праві власності або користування, про наявність обтяжень на земельну ділянку), функціональне використання будівель (споруд, нежитлових приміщень) та умови користування ними;
- інформація про договори оренди об’єкта або його частини із зазначенням за кожним договором найменування орендаря, орендованої площі, розміру місячної орендної плати, строку дії договору оренди;
- інформація про балансоутримувача (найменування, його місцезнаходження і контактні дані);
- план будівлі;
2) інформацію про електронний аукціон:
дата та час проведення електронного аукціону;
кінцевий строк подання заяви на участь в електронному аукціоні;
3) інформацію про умови, на яких здійснюється продаж майна:
істотні умови договору купівлі-продажу майна або проект відповідного договору купівлі-продажу майна;
стартова ціна (без урахування податку на додану вартість);
розмір гарантійного внеску, що визначається у розмірі 10 відсотків стартової ціни продажу майна;
розмір реєстраційного внеску;
крок електронного аукціону, що встановлюється на рівні 1 відсотка стартової ціни продажу майна;
4) додаткову інформацію:
фотографічне зображення майна;
реквізити рахунків, найменування установи (банку, казначейства), її місцезнаходження та номери рахунків у національній та іноземній валюті, відкритих для проведення розрахунків переможцями електронних аукціонів за придбане майно;
реквізити рахунків операторів електронних майданчиків, відкритих для сплати потенційними покупцями гарантійних та реєстраційних внесків (зазначаються в оголошенні шляхом розміщення посилання на сторінку офіційного веб-сайта адміністратора, на якій зазначені реквізити таких рахунків);
час і місце проведення огляду майна;
найменування особи організатора аукціону, його місцезнаходження, адреса веб-сайту, номер телефону, час роботи служби з організації електронного аукціону (прізвище, ім’я, по батькові контактної особи організатора аукціону (суб’єкта господарювання), яка є відповідальною за забезпечення можливості огляду об’єкта, номер телефону, адреса електронної пошти);
інші відомості, зокрема інформація про необхідність відшкодування витрат, пов’язаних з продажем майна, порядок розрахунків за придбане майно;
5) технічні реквізити оголошення про проведення аукціону:
дата і номер рішення Хорольської міської ради про надання згоди на відчуження майна, прийнятого відповідно до цього Порядку;
єдине посилання на веб-сторінку відповідного оператора електронного майданчика, з якими адміністратор уклав відповідний договір та організатор аукціону.
Оголошення про проведення аукціону не повинно містити положень, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
16. Доступ до інформації, оприлюдненої в електронній торговій системі, є безоплатним та вільним.
17. Після оприлюднення оголошення про проведення аукціону потенційні покупці, які мають намір взяти участь в електронному аукціоні, сплачують реєстраційний та гарантійний внески на рахунок оператора електронного майданчика та подають заяву про участь в електронному аукціоні через електронну торгову систему. Заява про участь в електронному аукціоні подається шляхом заповнення електронної форми з окремими полями, де зазначається інформація про цінову пропозицію, про учасника та завантажуються необхідні документи, що визначені в пункті 19 цього Порядку.
18. До участі в електронному аукціоні допускаються учасники, які подали через електронний майданчик заяву про участь в електронному аукціоні, сплатили реєстраційний та гарантійний внески у розмірах, визначених згідно з цим Порядком.
До заяви про участь в електронному аукціоні додаються:
для потенційних покупців - фізичних осіб - громадян України - копія картки платника податків з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків, а у разі відсутності такого документа у зв’язку із відмовою від отримання реєстраційного номера - копія паспорта громадянина України;
для іноземних громадян - копія документа, що посвідчує особу;
для потенційних покупців - юридичних осіб:
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - для юридичних осіб - резидентів;
- документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений українською мовою, - для юридичних осіб - нерезидентів;
- інформація про кінцевого бенефіціарного власника. Якщо особа не має кінцевого бенефіціарного власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника і про причину його відсутності;
документ, що підтверджує сплату реєстраційного внеску, а також документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску учасником.
Організатор аукціону не має права витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості, ніж передбачені цим Порядком, окрім випадків передбачених чинним законодавством.
19. За участь в електронному аукціоні з учасників оператором електронного майданчика справляється реєстраційний внесок у такому розмірі:
1) у разі, коли стартова ціна лота становить не більш як 20 тис. гривень, - один неоподатковуваний мінімум доходів громадян;
2) у разі, коли стартова ціна лота становить не більш як 50 тис. гривень, - сім неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) у разі, коли стартова ціна лота становить не більш як 200 тис. гривень, - двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
4) у разі, коли стартова ціна лота становить не більш як 1 млн. гривень, - тридцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
5) у разі, коли стартова ціна лота становить більш як 1 млн. гривень, - сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Фактичний розмір реєстраційного внеску зазначається в протоколі електронного аукціону.
20. Якщо на момент закінчення кінцевого строку прийняття заяв про участь в електронному аукціоні подано менше двох заяв про участь в електронному аукціоні, аукціон вважається таким, що не відбувся.
21. Якщо подано більше однієї заяви про участь в електронному аукціоні, активується модуль електронного аукціону.
22. Всі користувачі мають можливість спостерігати за ходом електронного аукціону в режимі реального часу.
23. Якщо за результатами електронного аукціону жоден з учасників не зробив крок аукціону, електронний аукціон вважається таким, що не відбувся.
Проведення аукціону
24. Оператор електронного майданчика повинен забезпечувати на безоплатній основі рівний доступ усіх користувачів до інформації про проведення електронного аукціону, включаючи надання можливості спостерігати за перебігом аукціону в інтерактивному режимі реального часу.
25. Електронні аукціони проводяться через електронну торгову систему шляхом повторюваного процесу підвищення цін трьома раундами в інтерактивному режимі реального часу. Електронний аукціон починається автоматично в час та дату, які визначені в оголошенні про проведення аукціону в електронній торговій системі.
В електронному аукціоні можуть брати участь учасники, які подали закриті цінові пропозиції.
У кожному раунді кожен учасник протягом трьох хвилин у порядку від менших до більших цінових пропозицій, а у разі їх співпадіння від тих, що подані пізніше, до тих, що подані раніше, має право зробити крок електронного аукціону в порядку, передбаченому пунктом 27 цього Порядку. У разі відсутності цінової пропозиції від учасника протягом трьох хвилин цінова пропозиція такого учасника у поточному раунді вважається такою, що здійснена в розмірі його закритої цінової пропозиції для першого раунду або його попередньої цінової пропозиції для другого та третього раундів.
Якщо учасник зробив цінову пропозицію раніше закінчення відведеного часу на внесення такої цінової пропозиції, електронна торгова система надає йому можливість внести зміни до цінової пропозиції щодо її збільшення або зменшення, але не нижче попередньої цінової пропозиції цього учасника, до завершення відведеного часу. Якщо учасник не вносив та/або не змінював цінової пропозиції протягом трьох хвилин, після закінчення цього часу електронна торгова система приймає його попередню цінову пропозицію і передає хід наступному учаснику.
Якщо під час електронного аукціону подана учасником закрита цінова пропозиція та/або цінова пропозиція є більшою за стартову ціну лота на розмір не менш як розмір мінімального кроку аукціону, вважається, що такий учасник зробив крок аукціону.
26. У ході електронного аукціону учасникам надається можливість подавати свої цінові пропозиції відповідно до цього Порядку. Учасник може протягом одного раунду електронного аукціону один раз підвищити свою закриту цінову пропозицію/цінову пропозицію не менше ніж на розмір мінімального кроку аукціону (зробити крок аукціону).
Розмір мінімального кроку аукціону встановлюється на рівні 1 відсотка стартової ціни електронного аукціону.
Після завершення раунду електронна торгова система робить паузу три хвилини і оголошує наступний раунд.
Протягом кожного раунду електронного аукціону всім учасникам забезпечується рівний доступ до перебігу електронного аукціону, зокрема до інформації про місця розташування їх цін в електронній торговій системі від найнижчої до найвищої у кожному раунді проведення електронного аукціону та інформації про кількість учасників у даному раунді електронного аукціону без зазначення їх найменувань.
Розрахунки за придбане майно
27. Протокол про результати електронного аукціону (без підпису) формується та оприлюднюється в електронній торговій системі автоматично в день завершення електронного аукціону.
28. Переможцем електронного аукціону вважається учасник, що подав найвищу цінову пропозицію за лот, у разі, коли ним зроблений щонайменше один крок електронного аукціону.
У разі відмови переможця від підписання протоколу про результати електронного аукціону, договору купівлі-продажу майна чи нездійснення оплати в повному обсязі за придбане майно відповідно до вимог пункту 36 цього Порядку, а також у випадку, визначеному пунктом 32 цього Порядку, переможцем електронного аукціону вважається учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією за умови, що ним зроблений щонайменше один крок електронного аукціону, та за відсутності належним чином оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті.
У разі подання однакових цінових пропозицій переможцем електронного аукціону вважається учасник, що подав цінову пропозицію раніше, за умови відсутності належним чином оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті.
Оператор електронного майданчика зобов’язаний поінформувати учасника з наступною за величиною після переможця електронного аукціону ціновою пропозицією, а у разі подання однакових цінових пропозицій - учасника, що подав цінову пропозицію раніше, про зміну його статусу протягом двох годин з моменту отримання належним чином оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та натискання ним відповідної кнопки в особистому кабінеті.
29. Після завершення електронного аукціону протокол про результати електронного аукціону підписується переможцем, оператором електронного майданчика, через який подано найвищу цінову пропозицію, та надсилається організатору аукціону протягом чотирьох робочих днів з дня, що настає за днем формування протоколу електронного аукціону. Організатор аукціону протягом 10 робочих днів з дня, що настає за днем формування протоколу електронного аукціону, підписує протокол про результати електронного аукціону, що в межах зазначеного строку опубліковується організатором в електронній торговій системі.
Протокол про результати електронного аукціону може бути підписаний з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”.
30. Договір укладається за результатами проведення електронного аукціону і опубліковується організатором аукціону в електронній торговій системі протягом 20 робочих днів з дати формування протоколу про результати електронного аукціону в електронній торговій системі.
Договір купівлі-продажу майна укладається на підставі примірного договору, затвердженого Фондом державного майна.
31. Протокол електронного аукціону не підприсується з потенційним покупцем, який:
не відповідає вимогам до покупця, що передбачені частиною першою статті 8 Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна”, крім вимог, передбачених пунктами 2, 4, 12 і 13 частини другої зазначеної статті;
є працівником організатора аукціону, суб’єкта господарювання або суб’єкта управління;
не подав документи або відомості, обов’язкове подання яких передбачено цим Порядком;
подав неправдиві відомості про себе;
набув статусу переможця попереднього електронного аукціону з продажу цього майна, але відмовився від підписання або не підписав протокол чи договір купівлі-продажу майна у строки, передбачені цим Порядком, в попередньому аукціоні.
Після завершення електронного аукціону організатор аукціону проводить перевірку заяви на участь в електронному аукціоні разом із доданими до неї документами та інформацією переможця аукціону та у разі наявності однієї з підстав, передбачених абзацами другим - шостим цього пункту, приймає рішення відповідно до абзацу першого цього пункту, що опубліковується в електронній торговій системі не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня його прийняття.
У разі наявності підстав, передбачених цим пунктом, суб’єкт господарювання договір купівлі-продажу майна з потенційним покупцем не укладає.
Переможець аукціону може оскаржити рішення про непідписання протоколу електронного аукціону з потенційним покупцем та неукладення договору купівлі-продажу майна в судовому порядку протягом строку, визначеного статтею 30 Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна”.
32. Винагорода оператора електронного майданчика, через електронний майданчик якого подано найвищу цінову пропозицію, визначається у розмірі, встановленому у договорі між організатором продажу та оператором електронного майданчика.
33. Організатор аукціону має право відмінити електронний аукціон на будь-якому етапі до дати проведення такого електронного аукціону виключно на підставі відповідного рішення організатора аукціону.
Рішення організатора аукціону про відміну електронного аукціону повинно бути викладено у формі розпорядчого акта організатора аукціону (рішення, наказ, розпорядження, протокол тощо) та містити такі реквізити:
дату прийняття рішення;
номер рішення;
підставу для відміни електронного аукціону;
посилання на рішення, згідно з яким таке майно виставлено на продаж на електронному аукціоні;
підпис уповноваженої особи організатора аукціону.
Рішення організатора аукціону про відміну електронного аукціону опубліковується в електронній торговій системі не пізніше наступного робочого дня з дня його прийняття.
34. Якщо на електронному аукціоні майно не було реалізоване або електронний аукціон визнаний таким, що не відбувся, організатор аукціону протягом 10 робочих днів з дати формування протоколу електронного аукціону електронною торговою системою оголошує новий електронний аукціон із зниженням стартової ціни на 50 відсотків шляхом опублікування оголошення про проведення аукціону.
Повторний електронний аукціон проводиться відповідно до цього Порядку.
35. Договір купівлі-продажу є підставою для внесення коштів до банківської установи як плати за придбане майно.
Покупець зобов’язаний оплатити придбане майно протягом 30 днів з дати опублікування договору купівлі-продажу в електронній торговій системі.
Передача майна покупцю здійснюється після сплати покупцем у повному обсязі коштів за придбане майно шляхом укладення акта приймання-передачі.
Суб’єкт господарювання у 10-денний строк після передачі майна подає суб’єкту управління відомості про факт передачі.
36. Питання, що стосуються проведення електронних аукціонів та не врегульовані цим Порядком, врегульовуються згідно з Регламентом роботи електронної торгової системи.
Прикінцеві положення
37. Керівник суб’єкта господарювання (суб’єкта управління) забезпечує згідно із законодавством, рішенням власника цільове використання коштів, отриманих від реалізації майна, подання суб’єкту управління достовірної інформації, передбаченої цим Порядком.
38. Суб’єкти управління забезпечують у межах своїх повноважень та відповідно до законодавства здійснення контролю за використанням коштів, що надійшли від продажу майна, та за дотриманням порядку відчуження майна.
39. Спори, що виникають у процесі відчуження майна відповідно до цього Порядку, розв’язуються у порядку, передбаченому законодавством.
Секретар ради Юлія БОЙКО