ОПИС ДОКУМЕНТУ

Підготував:

Відділ з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства та благоустрою

Галузь:

Комунальне господарство та благоустрій

Статус:

Прийнятий вцілому

Дата:

28.10.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 6
Про внесення змін до рішення третьої сесії Хорольської міської ради восьмого скликання від 23.12.2020 №16 «Про затвердження Положень про відділи Хорольської міської ради Лубенського району»

ХОРОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
 ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
двадцята сесія восьмого скликання
 
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
 
 
29  жовтня 2021 року                                                                                №
 
 
Про внесення змін до рішення третьої сесії Хорольської міської ради восьмого скликання від 23.12.2020 №16 «Про затвердження Положень про відділи Хорольської міської ради Лубенського району»
 
 
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою оптимізації та вдосконалення роботи виконавчого комітету міської ради, структурування функціональних напрямків діяльності, міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Внести зміни до додатку 12 рішення  третьої сесії восьмого скликання Хорольської міської ради від 23 грудня 2020 року №16 «Про затвердження Положень про відділи Хорольської міської ради Лубенського району», виклавши його в новій редакції (додається).
 
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності, гласності, законності та соціального захисту населення.
 
 
Міський голова                                                                          Сергій ВОЛОШИН
 
 
 
 
 

Додаток
до рішення  двадцятої сесії Хорольської міської ради восьмого скликання від 29.10.2021 №
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ з питань комунальної власності,
житлово-комунального господарства та благоустрою виконавчого комітету хорольської міської ради Лубенського району
Полтавської області
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Загальні положення
1.1. Відділ з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства та благоустрою виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі: Відділ), утворюється міською радою, є підзвітним та підконтрольним міській раді, голові міської ради, іншим посадовим особам відповідно до розподілу повноважень, а з питань здійснення делегованих повноважень підконтрольний відповідним органам виконавчої влади, діє у відповідності з цим Положенням
1.2.   Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради та її виконкому, розпорядженнями міського голови, прийнятими в межах його компетенції, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
1.3.  Положення про Відділ затверджується міською радою. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться сесією міської ради.
 
2. Завдання та функції:
  1. Основними завданнями відділу:
  • забезпечення реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства (у тому числі у сфері питної води та питного водопостачання, теплопостачання, енергоефективності та енергозбереження, ціноутворення, тарифоутворення і розрахунків за житлово-комунальні послуги), поводження з побутовими відходами, транспорту та благоустрою на території Хорольської міської ради;
  • забезпечення організації обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства, підготовка пропозицій щодо формування цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, а також норм їх споживання, здійснення контролю за їх додержанням.
 
  1. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
  •  бере участь у реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою, готує пропозиції до програмам соціально-економічного розвитку та проекту міського бюджету;
  • координує роботу, пов’язану з наданням населенню на території Хорольської міської ради житлово-комунальних послуг підприємствами-надавачами цих послуг незалежно від форми власності;
  • координує систему заходів для забезпечення стабільної роботи житлово-комунального господарства населених пунктів в умовах надзвичайної ситуації і ліквідації їх наслідків;
  • здійснює в межах своєї компетенції контроль за станом експлуатації та утримання житлового фонду, благоустрою об’єктів комунального господарства незалежно від форми власності;бере участь у реалізації загальнодержавних та регіональних програм щодо оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії;
  • бере участь у розробленні і реалізації місцевих програм у сфері питної води та питного водопостачання та державних і регіональних програм у цій сфері;
  • бере участь у розробленні і реалізації місцевих програм та державних цільових програм у сфері теплопостачання та енергозбереження;
  • здійснює заходи, спрямовані на забезпечення сталої роботи об’єктів житлово-комунального господарства в осінньо-зимовий період, а також в умовах виникнення стихійного лиха, аварій, катастроф і ліквідації їх наслідків, здійснює моніторинг підготовки об’єктів житлово-комунального господарства до роботи в осінньо-зимовий період;
  • організовує контроль за здійсненням заходів, спрямованих на забезпечення сталої роботи об’єктів житлового господарства в осінньо-зимовий період, а також в умовах виникнення стихійного лиха, аварій, катастроф і ліквідації їх наслідків;
  • інформує населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;
  • бере участь у розробленні та виконанні державних і регіональних програм благоустрою населених пунктів;
  • розробляє проекти нормативно-правових актів, проводять експертизу проектів таких актів;
  • здійснює контроль за станом благоустрою території Хорольської міської ради;
  • проводить  рейди  та  перевірки  території та  об’єктів  Хорольської міської ради щодо стану їх благоустрою;
  • проводить рейди та перевірки додержання підприємствами, установами, організаціями і громадянами законодавства у сфері благоустрою;
  • посадові особи відділу, уповноважені виконавчим комітетом, складають приписи і здійснюють контроль за їх виконанням та складають протоколи про порушення законодавства у сфері благоустрою, для притягнення винних до відповідальності;
  • контролює та сприяє в забезпеченні чистоти і порядку в громаді, очищенню територій та об’єктів від відходів, безхазяйних відходів, самовільно розміщених об’єктів та елементів благоустрою;
  • здійснює контроль за виконанням заходів з приведення до належного стану територій та об’єктів благоустрою населених пунктів;
  • забезпечує реалізацію повноважень органів місцевого самоврядування щодо визначення виконавця житлово-комунальних послуг;
  • аналізує рівень цін і тарифів на продукцію, роботи і послуги житлово-комунального господарства та у разі потреби готує пропозиції щодо їх змін в установленому законодавством порядку;
  • сприяє проведенню ефективної інвестиційної політики під час проектування, будівництва нових та реконструкції діючих об’єктів житлово-комунального господарства, здійснює контроль за їх будівництвом, бере участь у розробленні проектів благоустрою територій населених пунктів;
  • здійснює відповідно до законодавства контроль за організацією та якістю обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства;
  • бере участь у розробленні заходів щодо поліпшення умов охорони праці на підприємствах, установах та організаціях житлово-комунального господарства на території Хорольської міської ради;
  • бере участь у формуванні програм (планів) щодо впровадження енергозберігаючих заходів та споживання енергетичних ресурсів;
  • веде документований облік наявності лічильників енергетичних ресурсів та енергоспоживаючого обладнання;
  • організовує фіксацію даних споживання енергетичних ресурсів і збереження таких даних у електронних архівах. При цьому застосовують у своїй роботі засоби автоматизованого обліку (автоматизовані лічильники обліку споживання ресурсів, контролери, персональні комп’ютери, модеми, програмне забезпечення, автоматизовані аналітичні бази даних, Інтернет тощо), за допомогою яких надалі проводять розрахунки показників ефективності використання енергетичних ресурсів;
  • вивчає інвестиційні пропозиції, що спрямовані на удосконалення систем енергоспоживання та підвищення ефективності енергоспоживання у своїй установі, а також передовий досвід з впровадження енергоощадних технологій та кращі практики з питань енергозбереження в бюджетній сфері;
  • бере участь у розробці пропозицій та проектів заходів з енергозбереження і у підготовці програм з енергозбереження для своєї установи та за наявності у підпорядкованих бюджетних установах, а також формує пропозиції до стратегічних програм з енергозбереження у бюджетній сфері територіальної громади;
  • забезпечує, відповідно до чинного законодавства, облік житлового фонду, що перебуває у комунальній власності громади, в тому числі застарілого (аварійного) та непридатного до проживання;
  •  готує матеріали, проекти рішень виконавчого комітету з питання передачі на утримання та обслуговування житлових будинків комунальної власності;
  • готує матеріали та проекти рішень виконавчого комітету по виведенню квартир з житлового фонду громади.
  • готує  пропозиції на розгляд міської ради про створення, реорганізацію та ліквідацію підприємств;
  • представляє на затвердження ради статути (положення) підприємств, контролює їх дотримання та приймає рішення у разі їх порушення;
  • здійснює контроль за ефективністю використання і збереження закріпленого за підприємствами, установами та організаціями майна, подає оперативну інформацію і вносить відповідні пропозиції міській раді;
  • відповідно до вимог чинного законодавства готує та подає на розгляд сесії пропозиції з питань списання, безоплатного приймання-передачі, продажу (не приватизаційного відчуження) майна комунальної власності громади, розглядає та обґрунтовує пропозиції підприємств, установ, організацій, структурних та самостійних підрозділів виконавчого комітету міської ради з цих питань;
  • забезпечує контроль за використанням об’єктів комунальної власності;
  • проводить обстеження стану нерухомого майна (будівель, споруд, будинків та інше);
  • здійснює підготовку проектів договорів оренди нерухомого майна комунальної власності та змін до них;
  • нараховує орендну плату за користування комунальним майном та контролює своєчасне та у повному обсязі надходження платежів, у разі несвоєчасного надходження платежів за користування орендованим комунальним майном Відділ готує претензії та документи для підготовки для розгляду справи у суді по стягненню заборгованості з орендної плати та розірванню договірних відносин;
  • готує і вносить на розгляд міської ради проекти рішень щодо затвердження переліку об’єктів комунальної власності, які підлягають приватизації, способів та умов їх продажу та переліки об’єктів, що не підлягають приватизації;
  • виступає організатором конкурсів з надання в оренду об’єктів комунальної власності;
  • проводить роботу щодо замовлення експертної оцінки майна комунальної власності;
  • готує та вносить на розгляд міської  ради питання про прийняття майна в комунальну власність, про передачу майна до інших органів місцевого самоврядування, у власність юридичних та фізичних осіб та іншим суб’єктам права власності;
  • контролює виконання умов договорів оренди об’єктів комунальної власності територіальної громади;
  •  готує проекти рішень міської  ради та її виконавчого комітету з питань володіння, користування та розпорядження об’єктами комунальної власності;
  • здійснює прогнозні розрахунки надходжень коштів до міського бюджету від використання комунального майна;
  • веде облік житлового, нежитлового та орендованого комунального та безхазяйного майна, на території Хорольської  міської  ради;
  • готує пропозиції щодо розподілу і надання збудованого та вивільненого житла;
  • організовує проведення квартирного обліку громадян;
  • здійснює інші повноваження у сфері житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою відповідно до законів.
3. Права
3.1. Відділ має право:
- скликати в установленому порядку наради, проводити семінари з питань, що належать до його компетенції;
- залучати спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчого комітету, підприємств, установ та організацій, громадських об’єднань (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
- одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів виконавчого комітету, підприємств, установ та організацій інформацію, документи, інші матеріали, а від місцевих органів державної статистики – безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
- подавати виконавчому комітету пропозиції щодо зупинення топографо-геодезичних та інженерно-геологічних робіт, які виконуються з порушенням державних стандартів, норм і правил;
- вимагати від керівників та інших посадових осіб державних установ, суб’єктів підприємницької діяльності, громадян, у власності або користуванні яких знаходяться об’єкти міської інфраструктури, усунення виявлених правопорушень у галузі зовнішнього благоустрою територій, будівель, споруд, інженерних мереж, транспортних магістралей тощо;
- проводити рейди та перевірки території, об’єктів міста щодо стану їх благоустрою і додержання юридичними та фізичними особами законодавства у сфері благоустрою;
- відвідувати підприємства, установи, організації, суб’єктів підприємницької діяльності незалежно від форми власності з метою дотримання чинного законодавства у сфері благоустрою;
- відповідно до вимог чинного законодавства направляти повідомлення громадянам, посадовим особам підприємств, організацій, установ незалежно від форми власності, для надання усних або письмових пояснень у зв’язку з порушенням ними вимог законодавства у сфері благоустрою території;
- здійснювати відповідно до чинного законодавства фото, відео зйомки, звукозапис, як допоміжний засіб для запобігання порушень вимог законодавства у сфері благоустрою;
- здійснювати в межах своєї компетенції контроль за дотриманням законодавства в сфері благоустрою;
- посадові особи Відділу, уповноважені виконавчим комітетом, мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення законодавства у сфері благоустрою, надавати приписи щодо приведення об’єктів та елементів благоустрою міста до належного стану з визначенням строків проведення певних заходів.
3.2. Відділ у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету, а також підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, громадськими об’єднаннями та громадянами.
 
4. Структура та організація відділу
4.1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою, на конкурсній основі чи за іншою процедурою передбаченою законодавством України.
4.2. Начальник відділу:
- здійснює керівництво діяльністю відділу, контроль за виконання покладених на відділ завдань і виконання свої функцій;
- вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях виконавчого комітету міської ради, сесіях міської ради з питань, що належать до компетенції відділу, бере участь у їх засіданнях;
- вносить пропозиції міському голові щодо застосування заходів дисциплінарних стягнень та заохочень до працівників відділу;
- забезпечує у межах своєї компетенції контроль за станом справ у сфері діяльності відділу, вживає заходів до його поліпшення;
- вносить пропозиції міському голові щодо структури і штату працівників відділу;
-  розробляє посадові інструкції працівників відділу та розподіляє обов’язки між ними, визначає функції та ступінь відповідальності працівників відділу;
- планує роботу відділу, вносить пропозиції до планів роботи виконавчого комітету міської ради;
- від імені відділу та в межах завдань, покладених на відділ, підписує документи, пов’язані з діяльністю відділу;
- представляє відділ у відносинах з виконавчими органами міської ради, місцевими органами виконавчої влади, іншими органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та об’єднаннями громадян;
- забезпечує дотримання працівниками відділу правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
- несе дисциплінарну відповідальність за невиконання, несвоєчасне або неналежне виконання функцій, покладених на нього в межах і в порядку, встановленому чинним законодавством;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та Положенням про відділ.
4.3. У разі тимчасової відсутності начальника відділу виконання його обов’язків покладається розпорядженням міського голови на працівника відділу.
4.4. Працівники відділу призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою згідно із законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.
4.5. Посадові інструкції працівників відділу затверджуються міським головою.
  1.   Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету в межах граничної чисельності та фонду оплати праці структурних підрозділів міської ради.
  2. Відділ не є юридичною особою.
  3. Документи, що готуються відділом з питань, що належать до його компетенції, погоджуються заступником міського голови.
  4. Відділ в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з апаратом та структурними підрозділами міської ради, територіальними представництвами центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
  5.  Особи, винні у порушенні законодавства про службу в органах місцевого самоврядування, притягуються до цивільної, адміністративної або кримінальної  відповідальності згідно з діючим законодавством України.
  6. Особи, винні у порушенні трудового законодавства, притягуються до дисциплінарної відповідальності.
 
5. Заключні положення
5.1. Виконком міської  ради створює умови для ефективної праці фахівців Відділу, підвищення їх кваліфікації, забезпечує їх окремими приміщеннями, обладнанням, телефонним зв’язком, оргтехнікою та необхідними матеріалами для виконання покладених на Відділ завдань.
5.2. Покладання на працівників Відділу обов’язків, які не передбачені цим Положенням не допускається.
5.3. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому чинним законодавством.
5.4. Реорганізація чи ліквідація Відділу здійснюється на підставі рішення Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області відповідно до вимог чинного законодавства.
 
 
 
Секретар міської ради                                                                Юлія БОЙКО