ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Неприйнято |
---|---|
Сесія: | XX |
Скликання: | VIII |
Вид: | В цілому |
Номер: | 17 |
Дата реєстрації: | 28.10.2021 |
Проголосовано: | 29.10.2021 13:38:18 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
13
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
8
- Відсутні
6
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 17
ХОРОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
двадцята сесія восьмого скликання
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
29жовтня 2021 року №
Про створення комісії по управлінню безхазяйним майном та затвердження Положення про виявлення, взяття на облік та прийняття у комунальну власність Хорольської міської ради безхазяйного майна та відумерлої спадщини
Відповідно статті 335, 1277 Цивільного Кодексу України, статей 26,29,40, 59,60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою врегулювання питання щодо виявлення, обліку, збереження та використання безхазяйного майна, визнання спадщини відумерлою та прийняття такого майна у комунальну власність Хорольської міської ради, міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Положення про виявлення, взяття на облікта прийняття у комунальну власність Хорольської міської радибезхазяйного майна та відумерлої спадщини згідно з додатком 1, що додається.
2.Затвердити склад комісії по управлінню безхазяйним майном Хорольської міської ради згідноз додатком 2, що додається.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань комунальної власності житлово–комунального господарства,інфраструктури та благоустрою.
Міський головаСергій ВОЛОШИН
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
двадцята сесія восьмого скликання
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
29жовтня 2021 року №
Про створення комісії по управлінню безхазяйним майном та затвердження Положення про виявлення, взяття на облік та прийняття у комунальну власність Хорольської міської ради безхазяйного майна та відумерлої спадщини
Відповідно статті 335, 1277 Цивільного Кодексу України, статей 26,29,40, 59,60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою врегулювання питання щодо виявлення, обліку, збереження та використання безхазяйного майна, визнання спадщини відумерлою та прийняття такого майна у комунальну власність Хорольської міської ради, міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Положення про виявлення, взяття на облікта прийняття у комунальну власність Хорольської міської радибезхазяйного майна та відумерлої спадщини згідно з додатком 1, що додається.
2.Затвердити склад комісії по управлінню безхазяйним майном Хорольської міської ради згідноз додатком 2, що додається.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань комунальної власності житлово–комунального господарства,інфраструктури та благоустрою.
Міський головаСергій ВОЛОШИН
Додаток № 1
до рішення двадцятої сесії Хорольської міської ради восьмого скликання
від 29.10.2021 №
ПОЛОЖЕННЯ
про виявлення, взяття на облік та прийняття у комунальну власність Хорольської міської ради безхазяйного майна та відумерлої спадщини
I .Загальні визначення
1.1 Положення про виявлення, взяття на облік та прийняття в комунальну власність безхазяйного майна та відумерлої спадщини по Хорольській міській раді (далі по тексту Положення) розроблене відповідно до Цивільного кодексу України, законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про місцеве самоврядування в Україні».
1.2 Метою Положення є врегулювання відносин щодо виявлення, взяття на облік та прийняття рухомого та нерухомого майна, яке є безхазяйним або визнано на підставі рішення суду відумерлою спадщиною.
1.3 У цьому Положенні використовуються такі терміни та визначення:
Річ-предмет матеріального світу, щодо якого можуть виникати цивільні права та обов’язки;
Майно - окрема матеріальна річ або сукупність таких речей, а також майнові права та обов’язки;
Безхазяйна річ (майно) – річ, яка не має власника або власник якого невідомий;
Відумерла спадщина – майно, власник якого помер, а спадкоємці за заповітом і за законом відсутні, усунуті від права спадкування або не прийняли спадщину чи відмовилися від її прийняття.
Майно, яке фактично прийняте спадкоємцями, але право власності на яке не оформлене, відумерлою спадщиною не визнається;
Уповноважений орган – Хорольська міська рада, якій надаються повноваження визначені цим Положенням;
Нерухома річ (нерухоме майно) – будинки, гаражі, інші будівлі та споруди, переміщення яких є неможливим без знецінення і зміни їх призначення та земельні ділянки;
Рухома річ ( рухоме майно)– річ (майно), яке можна вільно переміщувати у просторі. До рухомого майна належить майно у матеріальній формі, яке не є нерухомістю (стаціонарні малі архітектурні форми, спеціальні конструкції зовнішньої реклами, тощо);
Мережа (електрична чи теплова) – сукупність енергетичних і трубопровідних установок для передачі та розподілу електричної енергії, гарячої води та пари;
Водопровідна мережа – система трубопроводів, відповідних споруд та устаткування для розподілу і подачі питної води споживачам;
Каналізація – сукупність споруд та мереж, призначених для відведення та очищення стічних вод;
Об’єкт теплопостачання – теплогенеруючі станції чи установки, теплові електростанції, теплоелектроцентралі, котельні, когенераційні установки, теплові мережі, які призначені для виробництва і транспортування теплової енергії, а також об’єкти та споруди, основне і допоміжне обладнання, що використовуються для забезпечення безпечної та надійної експлуатації теплових мереж;
Об’єкт енергетики – електрична станція, електрична підстанція, електрична мережа, підключені до об’єднаної енергетичної системи України, а також котельня, підключена до магістральної теплової мережі, магістральна теплова мережа, споруда альтернативної енергетики;
Об’єкти передачі електричної енергії – повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої.
Дія Положення поширюється на будь-які об’єкти цивільних прав, які є безхазяйними чи визнані у встановленому законодавством порядку відумерлими;
Мережа газопостачання – окремий трубопровід (або сукупність трубопроводів) та пов’язані з ним єдиним технологічним процесом об’єкти, за допомогою яких здійснюється постачання природного газу споживачам;
Газорозподільні мережі (розподільні газопроводи) - майновий виробничий комплекс, який складається з організаційно і технічно пов’язаних об’єктів, призначених для транспортування газу від газорозподільних станцій до споживачів;
Зберігачі – підприємства, установи, організації всіх форм власності, фізичні особи;
Фізичні особи – підприємці, з якими укладено договір зберігання безхазяйного майна;
Руйнування – повне знищення об'єкта що унеможливлює його подальшу експлуатацію;
Демонтаж - розбирання або зняття конструкцій з місця встановлення із збереженням цілісності;
Евакуація – комплекс заходів, які передбачають відокремлення рухомого майна разом без основи від місця їх розташування та транспортування до місця їх подальшого зберігання.
1.4 Органом, уповноваженим здійснювати виявлення, ведення обліку, оцінку, а також готувати проекти рішень щодо прийняття в комунальну власність безхазяйного майна, виявленого на території Хорольської міської ради, є виконавчий комітет Хорольської міської ради (надалі – Уповноважена особа).
II. Виявлення безхазяйного нерухомого майна
та відумерлої спадщини
2.1 Підприємства, установи, організації, громадяни та посадові особи органів місцевого самоврядування, яким стало відомо про нерухоме майно, що не має власника або власник якого невідомий чи яке ніким не успадковане повідомляють про таке майно уповноважений орган та направляють дані про такі об’єкти із зазначенням адреси (місцезнаходження), прізвища, імені, по батькові власника, його дати народження та смерті (якщо такі відомості відомі), інших суттєвих обставин.
2.2 Після надходження повідомлення про наявність безхазяйного майна чи відумерлої спадщини уповноважений орган направляє запити щодо наявності реєстрації права власності (оренди) на об’єкт та технічної документації в бюро технічної інвентаризації, та суб’єктів реєстрації нерухомості реєстраційної службита інших установ, організацій за необхідністю.
2.3 При підготовці заходів щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна або відумерлої спадщини уповноважений орган організовує комісійне обстеження виявленого майна, під час якого вирішуються наступні питання:
– адреса технічний стан об’єкта;
–можливість використання об’єкта згідно із його функціональним призначеннямдля об’єктів житлового фонду – придатність для проживання;
– пропозиції щодо подальшого використання об’єкта;
-інші питання.
2.4 Комісійне обстеження здійснюється комісією міської ради та завершується складанням акта обстеження об’єкта із зазначенням місцезнаходження, технічного стану та іншої інформації.
2.5 Якщо у ході комісійного обстеження об’єкта буде виявлено його руйнацію (знищення), комісія надає пропозиції щодо припинення права власності на такий об’єкт з метою використання земельної ділянки, на якій він був розташований.
2.6 Якщо у ході комісійного обстеження об’єкта житлового фонду буде встановлено його непридатність для проживання, комісія надає пропозиції щодо використання такого будинку (приміщення) як нежитлового.
2.7З метою встановлення додаткових фактів відносно обстежуваного нерухомого майна або його власника чи ймовірних правонаступників, уповноважений орган направляє запити у відповідні служби.
2.8 Засідання комісії проводять по мірі необхідності.
III.Порядок взяття на облік безхазяйного нерухомого майна
3.1 Після комісійного обстеження об’єкту, уповноважений орган звертається до органів державної реєстрації про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.
3.2 Безхазяйному об’єкту, при необхідності, присвоюється поштова адреса та здійснюється технічна інвентаризація;
3.3 Орган реєстрації відповідно до вимог Закону України» Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майнота їх обтяжень» забезпечує внесення до Реєстру прав власності на нерухоме майно відповідних даних з відміткою «безхазяйне»;
3.4 Про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна надається інформаційна довідка з Реєстру прав власності на нерухоме майно на бланку встановленого зразка;
3.5Після отримання інформаційної довідки уповноважений орган протягом 10 (десяти) робочих днів розміщує оголошення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна у друкованих засобах масової інформації, на сайті Хорольської міської ради де оприлюднюються відомі дані про об’єкт.
3.6Зняття з обліку безхазяйного майна можливе за зверненням його власника відповідно до вимог чинного законодавства.
3.7 Якщо у складі безхазяйного майна є майно, яке потребує утримання, догляду, вчинення інших фактичних чи юридичних дій для підтримання його в належному стані, виконавчий комітет міської ради укладає договір на зберігання з визначеною особою.
3.8 Після проходження одного року з дня взяття на облік безхазяйного майна уповноважений орган протягом 10 (десяти) днів готує заяву до суду про передачу майна у комунальну власність Хорольської міської ради.
IV. Порядок взяття на облік відумерлої особи
4.1 Взяття на облік об’єктів відумерлої спадщини проводиться уповноваженим органом після надходження інформації про відсутність спадкоємців за заповітом і за законом..
Підтвердженням цього може бути довідка, акт опитування мешканців суміжних квартир (домоволодінь) та інша інформація. При встановленні факту заволодіння таким майном особами без належних правових підстав, така інформація з підтверджуючими документами негайно надається уповноваженому органу.
4.2 Якщо житлові будинки, квартири (або їх частки) утримуються безгосподарно, а їх власники відсутні понад три роки за місцем постійного проживання та відомості про місцеперебування таких осіб відсутні, уповноважений орган може ініціювати визнання фізичних осіб у судовому порядку померлими.
4.3 Уповноважений орган самостійно після спливу строку для прийняття спадщини робить запити до компетентних установ з метою виявлення спадкоємців чи підтвердження їх відсутності:
– до відділу реєстрації актів цивільного стану – щодо підтвердження факту смерті власника майна;
– до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно - щодо наявності державної реєстрації права власності на нерухомий об’єкт;
- в органи нотаріату - щодо отримання інформації про відсутність спадкоємців за заповітомі за законом, усунення їх від права на успадкування, неприйняття ними спадщини або про відмову від її прийняття;
- до інших органів у разі потреби.
4.4 Якщо після спливу одного року з часу відкриття спадщини спадкоємці не будуть виявлені, уповноважений орган здійснює правовий аналіз зібраних документів та готує заяву до суду про визнання спадщини відумерлою та передачу майна у комунальну власність Хорольської міської ради або про припинення права власності на майно, яке фактично зруйноване.
V.Використання безхазяйного нерухомого майна та об’єктів відумерлої спадщини під час їх перебування на обліку
5.1 Якщо у складі спадщини є майно,яке потребує утримання або догляду, вчинення інших фактичних чи юридичних дій для підтримання його в належному стані, відповідно до вимог статті 1285 Цивільного Кодексу України, нотаріус за поданням міської ради у разі відсутності спадкоємців або виконавця заповіту може укласти договір на управління спадщиною з іншою особою. Особа, що управлятиме спадщиною, має право на вчинення необхідних дій, спрямованих на збереження спадщини до з'явлення спадкоємців або до прийняття спадщини.При передачі майна в управління право власності на нього не переходить.
5.2 Витрати, пов'язані з утриманням майна, несе зберігач. У випадках, коли до закінчення встановленого законом річного терміну з дня постановки майна на облік, з'явиться його власник, майно повертається власникові після відшкодування ним витрат, пов'язаних з виявленням, оцінкою і зберіганням цього майна. Повернення майна власникові провадиться після проведення уповноваженим органом відповідної перевірки та підтвердження права власності заявника на це майно.
5.3 У разі, якщо безхазяйним нерухомим майном є інженерні мережі (водо-, електро-,газо, теплопостачання, водовідведення і таке інше), вони можуть бути передані на зберігання експлуатуючим організаціям. Для покриття витрат, пов'язаних із зберіганням речі, Уповноважений орган може передати безхазяйну нерухому річ на зберігання з правом користування нею.Для забезпечення безпечної життєдіяльності та попередження нещасних випадків при використанні інженерних мереж споживачами, експлуатуюча організація здійснює роботи з технічного обслуговування за рахунок власних коштів.
5.4 Після прийняття відповідних рішень про тимчасове використання нежитлових приміщень нерухомого безхазяйного майна, нежитлових приміщень відумерлої спадщини, майна відумерлої спадщини (житловий фонд) укладається договір користування майном з обов'язковою умовою оформити договори на утримання прибудинкової території та на оплату комунальних послуг протягом усього строку договору та припинення його дії протягом 3-х діб після встановлення власника майна.
5.5 Відповідальність за належне утримання та збереження майна покладається на осіб, яким це майно передається у користування.
5.6 Поліпшення об’єкта, переданого у користування під час перебування його на обліку, уповноваженим органом не відшкодовуються.
VI. Порядок реєстрації права комунальної власності
6.1 .Після отримання рішення суду про передачу безхазяйного нерухомого майна чи відумерлої спадщини до комунальної власності уповноважений орган подає його для державної реєстрації права комунальної власності Хорольської міської ради до суб’єктів реєстрації нерухомості.
6.2Витрати на державну реєстрацію права комунальної власності, оплату послуг стосовно взяття на облік, проведення технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорта на об’єкт нерухомого майна здійснюються за рахунок коштів міського бюджету.
VII. Порядок обліку рухомого безхазяйного майна
7.1 Інформація про рухоме майно (стаціонарні малі архітектурні форми, спеціальні конструкції зовнішньої реклами), від якого відмовився власник або власник якого невідомий, приймаєтьсяХорольською міською радою.
7.2 Уповноважений орган веде облік, розміщує оголошення про знайдене безхазяйне майно у друкованих засобах масової інформації Хорольського району та вживає заходи щодо встановлення власника майна. Рухоме майно переходить у комунальну власність Хорольської міської ради:
– якщо власник рухомого майна відмовиться від нього;
– якщо протягом шести місяців з дня опублікування оголошення власник не заявить про своє право на майно;
– якщо протягом шести місяців з дня опублікування оголошення власник майна не буде знайдений.
7.3 Підставою набуття права комунальної власності на безхазяйне рухоме майно є рішення Хорольської міської ради.
VIII. Порядок використання майна, переданого до комунальної власності
8.1 Хорольська міська рада відповідно до чинного законодавства здійснює правочини щодо володіння, користування і розпорядження майном:
– з моменту державної реєстрації права комунальної власності на об’єкти нерухомого майна;
– з моменту набуття чинності рішення міської ради про прийняття до комунальної власності об’єктів рухомого майна.
8.2 Після реєстрації права комунальної власності на об’єкти нерухомого майна уповноважений орган повідомляє особу, з якою укладено договір про збереження чи користування об’єктом, який було обліковано як безхазяйний або відумерла спадщина, про розірвання договору.
8.3 Якщо згідно рішення суду, відповідно до статті 362 Цивільного Кодексу України, в комунальну власність Хорольської міської ради передано частину житлового будинку, виконавчий комітет може розглянути питання щодо можливості її викупу власниками суміжних частин цього будинку за їх бажанням, ціна визначається незалежною експертною оцінкою. В окремих випадках виконавчий комітет може, відповідно до вимог Житлового Кодексу України, розглянути питання щодо надання їм у користування зазначеної частини будинку.
8.4 Об’єкти житлового фонду, передані за рішенням суду до комунальної
власності, можуть використовуватися для формування житлового фонду соціального призначення або надаватися громадянам, які перебувають на квартирному обліку, для поліпшення житлових умов та використовуватись як службові жилі приміщення.
8.5 Спори щодо передачі безхазяйних об’єктів та відумерлої спадщини до комунальної власності та відчуження цих об’єктів вирішуються згідно із вимогами чинного законодавства.
Секретарміської ради Юлія БОЙКО